Gå til innhold

Aaaaauh!Han biter!


era

Anbefalte innlegg

Ok nå etter 8 mnd med problemfri amming får jeg min del av problemene.

Blør som en gris, når jeg pumper er melka mere rød en hvit og soppen bare flirer når jeg sier auh!

Tenner er noe driiiit, noen råd?

Tar ham venlig å bestemt bort når han biter men han må jo ha i seg mat......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brølte "au", jeg. Ikke som en del av noe pedagogisk opplegg altså, men rett og slett fordi det gjorde dritvondt. Det hjalp helt klart da, for han ble temmelig redd. ;-) Ellers tror jeg det er viktig å ta barnet bestemt bort fra brystet, og ikke gi noe mer på en times tid eller så. Et friskt barn tåler fint at maten kommer litt seinere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære era. Jeg forstår godt det er ubehaglig når barnet biter. Det kan være lurt å trekke barnet tett inntil brystet og delvis blokkere luftveiene. Dette fører ofte til at barnet slipper taket selv. Barnet kan bli skremt hvis mor skriker høyt eller gjør plutselige bevegelser og kan videre føre til die-streik.

Andre strategier for å hindre biting er å gi barnet oppmerksomhet mens han dier. Snakk til ham og gi ham øyekontakt underveis. Når du ser han er ved slutten av måltidet tar du ham vekk ved å putte en finger inn på siden av munnen på en rolig måte. Hvis du mistenker sopp på brystknoppene anbefaler jeg deg å ta kontakt med helsesøster eller lege for å diskutere evt. behandling med reseptfrie midler eller annet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...