Gå til innhold

Agere frisk

Gjest vil være frisk

Anbefalte innlegg

Gjest vil være frisk

går på rehab.penger og det er masse mas med behandlinger og søknader.

Skal muligens søke uføre.

Hva skjer i forhold til trygdekontoret hvis jeg nå agerer frisk (for meg selv) og prøver meg i arbeidslivet og dette ikke går ?

er så sliten av alt de forlanger som alikavel liksom ikke er godt nok at det kan se ut til at man må være frisk for å være syk liksom.

Hadde vært så deilig å kunne gå på jobb hver dag.

Vet at jeg ikke mottar trygd samtidig med lønn så det jeg lurer på er hvor jeg blir stående i systemet hvis jeg ikke klarer å fortsette jobben etter noen mnd. foreksempel?

Noen som har vært der ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114769-agere-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er sliten. Jeg føler også at man må være frisk for å være syk i det landet her...

MEN hvis du skal ut i jobb igjen (fulltid) tror jeg, hvis du er kvalifisert til uføre etterhvert, at det kan jobbe "mot" deg. Ta heller kontakt med trygdekontoret og forsøk å gå på en aktiv sykemelding (det kan du når du er på rehab) og forsøk deg frem mht. jobbing. Hvor mye klarer du? Om noe i det hele tatt....

Vær aktiv selv mht. å forsøke behandlinger, evnt. trening osv. (jeg vet ikke hvilken diagnose du har) og besøk hos spesialister. Etter en stund forsøk å legg inn en uføresøknad og se hvordan det går. Jo bedre dokumentert, jo lettere går den gjennom.

Selv om man jobber mot et tungt system, får vi være glad for at ikke "gudoghvermann" (altså de som evnt. ville ha faiket sykdom) ikke lett får innvilget uføre. Men at det er for de som virkelig er syke....

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114769-agere-frisk/#findComment-689801
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...