Gå til innhold

Kom ikke inn på sykepleien, men på medisinsk grunnkurs....

Anbefalte innlegg

Gjest hanniballen

Hadde så lyst å komme inn på sykepleien, står som nr 38 på ventelista. Men jeg har kommet inn på medisinsk grunnstudium og lurer på om jeg skal takke ja eller nei? Noen med erfaring for medisnsk grunnstudie (1 år)? kanskje det teller med ved neste søknad til sykepleier. Hvis jeg tar medisnsk grunnstudie, tenkte jeg å jobbe 50 % i tillegg. Tro om det lar seg gjøre og kombinere eller om det blir for mye? Takker for gode råd!!

Fortsetter under...

firebird1365380441

Jeg har hørt noe om at medisin grunnfag gir extra poeng ved søknad til "høyere" studier , f.eks sykepleien eller medisin, psykologi osv osv...sikkert til andre studier også.

Du kan jo ringe samordna opptak og spørre der, eller ringe høgskolen?

Lykke til!

Mvh

Jeg har hørt noe om at medisin grunnfag gir extra poeng ved søknad til "høyere" studier , f.eks sykepleien eller medisin, psykologi osv osv...sikkert til andre studier også.

Lykke til!

Mvh

Ville bare si at det ikke gjelder til opptak for psykologi-studiet, hverken profesjon eller hovedfag. Det er kun karakter fra psykologi introduksjonskurs (grunnfag) som teller til profesjon, pluss mellomfag psykologi hvis man skal inn på hovedfag.

Bare så ingen blir forvirret her :) De andre studiene vet jeg ingenting om.

Lykke til!

Mvh

Medisin grunnfag gir ikke flere poeng enn andre fag ved opptak til medisinstudiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...