Gjest Aina E Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Hm. Er såå drittlei klær som ligger i hauger...! En møkkete haug, en ren haug, en haug for sengetøy og en haug for barnehageklær. En for håndklær og en med matter og dill for dyra. Rekker ikke brette før jeg må vaske nytt. Vasker sånn gjennomsnittlig 2 maskiner daglig og har ingen god tørkeplass. Det tar 2 dager før klærne er tørre, selv om jeg har luftinga på vidt gap i kjelleren. Det er et slit å bære så mye ut og inn. Jeg vurderer å søke etter hushjelp en gang i uka. Ville dere påtatt dere klesbretting som en del av husarbeid? Tenkte et par timers hjelp i uka til det, pluss støvtørk og forefallende, kanskje gulvvask når ikke jeg har orket selv. Hva kan jeg ta for det i så fall? Hvis jeg sier 200 kr. gangen, er ikke det litt mye? Det vil jo koste oss en 1000-lapp ekstra i mnd. og det vet jeg ikke om vi har råd til. Men det er jo litt luksus å ha hushjelp også, da...? 0 Siter
Gjest Lurt, eller ? Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Kjøp en tørketrommel, da vel. Så slipper du ihvertfall jobben med å henge opp, og vil (forhåpentligvis) ha mer overskudd til brettinga. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Kjøp en tørketrommel, da vel. Så slipper du ihvertfall jobben med å henge opp, og vil (forhåpentligvis) ha mer overskudd til brettinga. Vi har en... 0 Siter
leila Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 100 kr timen er et minimum av hva du bør gi, og med et par timer i uken blir det 800 kr måneden. Jeg vasket selv hos en liten familie da jeg var ca 17-18, og fikk 100 kr timen. Dette er noen år siden, jeg er 26, så det spørs om dagens ungdom hadde nøyet seg med den summen. Men det er jo verdt et forsøk, dersom du mener at dere har råd til det. Sett inn en annonse i lokalavisen e.l. Hun jeg vasket hos var alenemamma og hadde ikke store leiligheten, men hun rett og slett hatet husarbeid. Så jeg vet at hun var veldig fornøyd med at noen hjalp til, og hun mente nok at det var verdt pengene. 0 Siter
snilen Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 100 kr timen er et minimum av hva du bør gi, og med et par timer i uken blir det 800 kr måneden. Jeg vasket selv hos en liten familie da jeg var ca 17-18, og fikk 100 kr timen. Dette er noen år siden, jeg er 26, så det spørs om dagens ungdom hadde nøyet seg med den summen. Men det er jo verdt et forsøk, dersom du mener at dere har råd til det. Sett inn en annonse i lokalavisen e.l. Hun jeg vasket hos var alenemamma og hadde ikke store leiligheten, men hun rett og slett hatet husarbeid. Så jeg vet at hun var veldig fornøyd med at noen hjalp til, og hun mente nok at det var verdt pengene. vanlig butikklønn er vel rundt 90/95 kroner timen da, så man er vel ikke nødt å gi minst hundre kroner timen for en vaskejobb heller... 0 Siter
leila Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 vanlig butikklønn er vel rundt 90/95 kroner timen da, så man er vel ikke nødt å gi minst hundre kroner timen for en vaskejobb heller... Vaskehjelper, eller rengjøringsassistenter som det vel heter, tjener jevnt over mye bedre enn butikkassistenter. 0 Siter
Anki Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 vanlig butikklønn er vel rundt 90/95 kroner timen da, så man er vel ikke nødt å gi minst hundre kroner timen for en vaskejobb heller... Om man kun får 90-95 kr i timen som butikkansatt så har man dårlig lønn... 0 Siter
soleil Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Vi har en... Jeg liker å brette sammen tøy.. Arbeidsledig er jeg også.. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 Jeg liker å brette sammen tøy.. Arbeidsledig er jeg også.. Lyst på jobb? Den er din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.