Gå til innhold

Nå gir jeg snart opp, men jeg vil egentlig ikke


Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt tredje barn i juni 2000.

Jeg har fullammet henne hele tiden. For tre uker siden begynte jeg med litt grøt fordi hun begynte å våkne om natta. Hun har stort sett sovet hele natta siden hun var 1 måned.

Jeg ammer henne før hun får grøt. Hun spiser lite av den nå. 3-4 skjeer får jeg lurt i henne.

Problemet er at jeg ammer med to timers mellomrom nå. Det har jeg gjort de siste dagene, men det virker ikke ut som det hjelper. Derfor har jeg begynt å gi henne tillegg om kvelden slik at hun er rolig om natta.

Jeg prøver å slappe av litt innimellom, men jeg har mye å gjøre her hjemme og føler hele tiden at jeg må gjøre noe.

Er det noen som har noen tips ?

Jeg vet at jeg bør slappe av litt, men er det noe annet ?

Jeg har ikke lyst til å gi meg med amminga nå.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun har blitt så stor at hun må ha mer fast føde, middag f.eks.

Kanskje, men jeg har prøvd to forskjellige grøt-typer i 3 uker nå og hun vil fortsatt ikke ha det en gang, så jeg vet ikke.

Hun virker fornøyd ut om dagen, men nå våkner hun mange ganger om natta. I natt våknet hun klokka 04 og da kunne jeg ikke drøye matinga. Hun ville tydelig ha da. Før det ga jeg henne smukken et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Mona. Det kan være at barnet ditt ønsker å

få et fast måltid til i løpet av dagen.Hun er nå rundt

6 mnd og morsmelken dekker fremdeles en stor

del av hennes energi behov så 3-4 skjeer med grøt

er fint på det nåværende tidspunkt. Mange mødre

som har fullammet sine barn like lenge som deg

ammer fortsatt ofte 6-8 ganger i døgnet. Jeg

skjønner du synes det kan bli slitsomt i lengden,

men kanskje dette er mere forbigående og at det

blir lettere når hun får et fast måltid til. Du kan

også prøve å introdusere en kopp med vann til

f.eks et middagsmåltid. Lykke til videre med

ammingen.

- Anette Huitfeldt, jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men jeg har prøvd to forskjellige grøt-typer i 3 uker nå og hun vil fortsatt ikke ha det en gang, så jeg vet ikke.

Hun virker fornøyd ut om dagen, men nå våkner hun mange ganger om natta. I natt våknet hun klokka 04 og da kunne jeg ikke drøye matinga. Hun ville tydelig ha da. Før det ga jeg henne smukken et par ganger.

Hva med velling? Tiril får grøt på flaske til kvelds nå og sluker vanligvis rått 150 ml, i kveld gikk det ned bare 100 ml, men da hadde hun ligget lenge på puppen først. Jeg bruker ca. 6 middels fulle teskjeer med maisgrøtpulver på 150 ml melk. Husk å lag større hull i smokken! Kilpp et kryss med en spiss saks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...