Gå til innhold

Deling av permisjpn

Anbefalte innlegg

Vi håper på snarlig tildeling av nr.2 og jeg lurer på hvordan reglene for deling av adopsjonstiden mellom mor og far er. Vi vurderer 80/20 evt. 60/40 deling, dvs. at begge jobber hele tiden, men redusert i de 39 ukene permisjonen varer. Kan man fritt bestemme denne prosentfordelingen? Regnes det som tidskonto når man gjør det på denne måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114925-deling-av-permisjpn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi delte 50-50%, dvs. etter avvikling av oppspart ferie og velferdspermisjon (to månder hjemme), gikk vi begge ut i 50% jobb. Noe som fungerte utmerket for oss.

Så lenge summen av permisjon blir 100 regnes det ikke som tidskonto.

Vi gikk inn på tidskonto etter 6 mnd. Da hadde vi 25% permisjon hver, dvs tot. 50% permisjon.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114925-deling-av-permisjpn/#findComment-688213
Del på andre sider

Hei Tirsa,

vi skal dele permisjonen mellom oss. De første 6 ukene er forbeholdt enten mor eller far og kan ikke deles.

Deretter følger 29 uker(100% lønn) eller 39 uker(80% lønn) som kan deles etter visse regler - vi har valgt 50/50. Så har du heltidspermisjonen som er forbeholdt far på 4 uker. Disse ukene kan visstnok plasseres hvor som helst før eller etter den delte permisjonstiden.(tror ikke disse kan deles opp eller plasseres midt i tidskontoperioden)

Minste tidsramme for tidskonto mener jeg å huske er 12 uker.

Håper du blei litt klokere - har strevd med dette nå de siste ukene. Har derfor vært noe usosial her på dol og besvaring av mailer - håper jeg blir tilgitt:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114925-deling-av-permisjpn/#findComment-688240
Del på andre sider

Hei Tirsa,

vi skal dele permisjonen mellom oss. De første 6 ukene er forbeholdt enten mor eller far og kan ikke deles.

Deretter følger 29 uker(100% lønn) eller 39 uker(80% lønn) som kan deles etter visse regler - vi har valgt 50/50. Så har du heltidspermisjonen som er forbeholdt far på 4 uker. Disse ukene kan visstnok plasseres hvor som helst før eller etter den delte permisjonstiden.(tror ikke disse kan deles opp eller plasseres midt i tidskontoperioden)

Minste tidsramme for tidskonto mener jeg å huske er 12 uker.

Håper du blei litt klokere - har strevd med dette nå de siste ukene. Har derfor vært noe usosial her på dol og besvaring av mailer - håper jeg blir tilgitt:-)

Hei!

Jeg ville bare gi en kommentar til et utsagn...

Det med de 6 ukene som er forbeholdt mor, er ikke riktig. De gjelder ved føseslpermisjon, og ikke adopsjonspermisjon... Vi gjorde som følgende...:

Pappa hadde permisjon under hentereise og den første uken hjemme(mor hadde spart opp - og tok ut ferie). Etterpå så begynte han i jobb (var bare to uker før sommerferien- så vi fikk en lang sommerferie alle 3).Jeg hadde da full permisjon frem til ferien var over.Vi delte etterpå 20/80 i ca et halvt år. Slutten tok vi ut i tidsskonto, og da var det bare jeg som hadde tidskonto, men jeg vet om noen som også har delt tidskontoen..

Dette skal være helt opp til dere, men betinger selvsagt en arbeidsgiver som er villig til å legge til rette for sånne ordninger ;-)

Vi var kjempefornøyde med dette. Viktig at pappa også får være alene med nurket!

Vi har en drøm denne gangen - om å få tatt en langferie alle 4 i sydlige strøk.... og da er det pappa som evnt må ha permisjon!Ellers skal vi dele på samme måte 20/80.

Lykke til med bestemmelsen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114925-deling-av-permisjpn/#findComment-688343
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...