Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da begynner det å nærme seg vårt første hjemmebesøk.... Vet at jeg har sett en liste et sted over vanlige spørsmål/hva sos.rapporten skal inneholde, men nå finner jeg den ikke. Kan noen hjelpe meg?

Ellers tas andre gode råd ang. hjemmebesøk imot med takk. Hittil har jeg vært veldig rolig, men kjenner nå at spenningen bygger seg opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114938-hjemmebes%C3%B8k-sosialrapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lengsel1365380312

Det er ingenting å uroe seg for! Ihvertfall var representanten fra BV som var hos oss veldig avslappende og behagelig.

Vi anså hjemmebesøkene og samtalene med BV som veldig lærerike og utviklende for vårt forhold - hun lagde veldig interessante vinklinger på forskjellige ting hva angikk oppdragelse, konfliktløsning etc.

Jeg skrubbet huset fra gulv til tak før hun skulle komme, og hun sa at det ikke behøvde å være så strøkent hver gang hun skulle komme til oss. Men det bare ble sånn... Jeg synes det er greit at det ser bra ut når man får slikt besøk.

Ellers var det mye fokus på familiære forhold (vår egen oppvekst) og på forholdet oss i mellom.

Lykke til - det er en superspennende tid! Og hvis det er noen trøst - så føler jeg nå at det ikke er så veldig lenge siden vi hadde hjemmebesøk - det var i juni i fjor. Så det går fort!

Klem fra

Gjest snart tre?

Hjemmebesøket går helt sikkert fint! Vi har bare gode erfaringer med dette. Hjemmebesøkene er faktisk en fin mulighet til å få diskutert adopsjonen med fagfolk, og luftet diverse tanker rundt det å skulle utvide familien.

Vi fikk se igjennom spørsmålene de ville ha svar på på forhånd, slik at vi fikk forberedt oss litt før vi hadde samtale med barnevernet.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...