Gå til innhold

NHD/Andre. Ikke en god dag alikevel

Anbefalte innlegg

Så ble det ikke en god dag alikevel!

Siden torsdag har jeg følt at noe godt og hyggelig er i anmarsj. Liksom en slags letthet og ro, klarte å gjøre ting som å gå lange turer med bikkjene, lese en bok, nyte det fine været og ta inn over meg naturen rundt meg. Jeg har helt klart følt at Cipralexen virker nå etter 5 uker, rett og slett 5 dager med opptur! Zyprexa som jeg begyndte med på torsdag har også fått meg til å sovne som en stein når jeg legger meg. Dagene har vert fine.

Så står jeg opp idag, tar en kopp kaffe og sier til meg selv. Idag skal jeg klippe gresset og så skal jeg gå ned å bade etterpå, lese videre i boka og bare slappe av. Dette er topp tenker jeg. Så, sakte men sikkert så skjer det. Jeg dras inn i meg selv, begynner å tenke på ditt og datt. tankene er overalt. Banale ting, trivielle ting, intetsigende ting, vanskelige ting og tunge ting om hverandre i en stor grøt. En grøt så stor at hjernen plutselig kan stoppe opp og gjenta det siste ordet en 10-12 ganger før den går videre, liksom som å forsikre seg om at jeg har fått med meg ordet. Alt er nå meningsløst, plenklipp, bading, bok, -alt er meningsløst og sammtidig har jeg innemellom hodepine i høyre jernehalvdel. Nå er jeg bare avisende, sur og trist og sinna på meg selv.. Dette her er så nedtur etter noen fine dager som har gitt meg et ørlite lys i tunnelen.

Jeg vet ikke om jeg forventer for mye, men er det noen der ute som har god effekt av sin AD og kan si noe om det er vanlig at man nå og da mister effekten av medisinene for så at det tar seg opp etter litt. Eller kanskje ligger jeg på litt for lav dose? Bruker 10mg Cipralex mot depresjon og (foreløpig)2,5mg Zyprexa mot tankekjøret mitt. Hva mener du NHD/andre?

Det er 4 uker til behandleren min kommer tilbake fra ferie og fastlegene i kommunen skifter fra uke til uke (danske vikarer) Så jeg føler meg litt alene akkurat nå!

Beste hilsner

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114947-nhdandre-ikke-en-god-dag-alikevel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

firebird1365380441

En må nok bare godta at en får nedturer selv om en går på AD og har hatt perioder hvor livet har vist seg fra den lyse siden.

Siden du kun har brukt AD'en i 5 uker nå, kan det kanskje være lurt å gi det litt mer tid å virke på.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener når du skriver om hvordan du har det. Jeg har det ganske nøyaktig på den måten nå for tiden.

Men jeg har funnet ut at jeg bare MÅ holde ut de vanskelige tankene, selv om de er plagsomme.

Det er klart at det føles for jævlig at en faller så langt ned når den siste tiden har vært så fin som du skriver.

Dette lyder sikkert banalt, men prøv å tving deg selv til å f.eks gå turer med bikkja, klipp plena. Gjør det du hadde planlagt å gjøre, selv om du bare føler for å grave deg ned et sted.

Kanskje ta en prat med behandleren din om å øke på dosen av AD hvis det ikke bedrer seg etterhvert.

Ha en fin dag og lykke til videre!

Med Vennlig Hilsen

En må nok bare godta at en får nedturer selv om en går på AD og har hatt perioder hvor livet har vist seg fra den lyse siden.

Siden du kun har brukt AD'en i 5 uker nå, kan det kanskje være lurt å gi det litt mer tid å virke på.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener når du skriver om hvordan du har det. Jeg har det ganske nøyaktig på den måten nå for tiden.

Men jeg har funnet ut at jeg bare MÅ holde ut de vanskelige tankene, selv om de er plagsomme.

Det er klart at det føles for jævlig at en faller så langt ned når den siste tiden har vært så fin som du skriver.

Dette lyder sikkert banalt, men prøv å tving deg selv til å f.eks gå turer med bikkja, klipp plena. Gjør det du hadde planlagt å gjøre, selv om du bare føler for å grave deg ned et sted.

Kanskje ta en prat med behandleren din om å øke på dosen av AD hvis det ikke bedrer seg etterhvert.

Ha en fin dag og lykke til videre!

Med Vennlig Hilsen

Hei firebird,

Jeg gikk for å bade. Klarte å sette på en slags autopilot. Det var faktisk kjempedeilig. Kan anbefale alle der ute, hvis dere føler at dere sitter fast i en gjørme av tanker og problemer, -finn nærmeste sted du kan bade og hopp uti. Det gir en kjempefrisk følelse etterpå.

beste hilsner

Går det fint å ha hund når du har det slik?

Ja det går. De og sammboeren min er det som i store perioder har holdt meg inne i hverdagen. Hunder er dønn ærlige og forventer ærlighet tilbake. Hunder skjønner ikke annet en ekthet og ærlighet.

Nå skal det også sies at jeg bor veldig landlig til så det er ikke noe problem å aktivisere hundene selv om jeg skulle ha en vanskelig dag.

Beste hilsner

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...