Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallå...så har altså era gått på snørra igjenn og funnet verdens mest avsindig deilige menneske hun har forferdelig lyst å utdype bekjenntskape med, eller fortsette med det vi driver med nå( så mye som mulig helst)

Forelska? kansje for nytt til å bestemme sånt ennå.

Men så er det spørsmålene til dere ekspertene på ommrådet, dette verdens 8 vidunderværk har altså denne bokstav kombinasjonen i papirne sine..hva kan jeg vente meg?

Galt er han men akkurat passe:)

Alle de ting jeg har lest stemmer dårlig , joda jeg kan merke en vis inpulsivitet, men ikke unormal en herlig evne til å la seg rive med og leve i det han driver med er liksom det eneste jeg har erfart hittil, ikke noe slossing agresivitet jobber og er særdeles empatisk og velfungerende.

Jeg er ikke redd diagnosen , men vil gjerne vite hva jeg kan vente og hva jeg skal tenke adhd i forhold til- og hva som bare er generell rasshøl fakter (den dagen kjem vel den og)

Hva gjør jeg, hva vil dere som har diagnosen bli forstatt på, og hvor ligger fellene til å bruke det som hodepute, dere som lever med partnere med diagnosen åssen er det? lure råd og vink mottas med takk.

Fortsetter under...

Gjest annen adhd-mamma

Jeg tror voksne med ADHD er like unike og seg selv som andre voksne uten diagnose.

Selv har jeg to ADHD-barn som er som natt og dag.

Det som var mest synlig mens jeg levde i parforhold med en voksen adhd`er var utålmodigheten. Kom jeg fem minutter for sent var han ofte rasende av å vente. Å kjøre bil med han var ikke noe særlig, for han skulle alltid være først i køen, og hadde ikke alltid tid til å vente til det passet å ta en forbikjøring.

Når barna kom startet han ofte opp med barna i bilen før døra var lukket og beltet satt på.

Og lav selvtillitt.

Du finner nok ut av det etter hvert. Det å være nyforelsket i en så intens og impulsiv kar var bare helt herlig! Det var når barna kom at ting begynte å skjære seg.

Lykke til. :-)

Hei :)

Siden han jobber og er velfungerende har du jo ikke så mye å frykte! Selvfølgelig kan han sikkert være litt impulsiv til tider, men hvem er ikke det?

Bruker han medisiner for diagnosen? Hvis ikke, tror jeg han klarer seg bra. Det vil sikkert du også finne ut etterhvert. Ikke alle med diagnosen sliter i dagliglivet. Jeg har en samboer som gjør det,sliter veldig!

Hvis du går på http://www.adhd-foreningen.no

Blar litt ned på siden og klikker på "få svar på dine spesialpedagogiske spørsmål", går på "spørsmål og svar" (husker ikke helt). Der står det et langt innlegg om en voksen med ADHD

Tror forresten dette var linken(?)

http://skolenettet.ls.no/imaker?id=150643&malgruppe=0&trinn=0&omr=51631&mal=sporsmal&method=modulshow

Dette må være noen som sliter mer enn de fleste!

Etter å ha lest dette, tror jeg ikke du trenger å frykte så mye fra din utkårede!!

Lukke til med kjærligheten!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...