Gjest nærmerseg30 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Heisann på dere.. Jeg er i en litt fortvilt situasjon nå og vet ærlig talt ikke hva som er best å gjøre. Kanskje noen har innspill, det hadde i så fall vært veldig fint. Det er tre år siden jeg var ferdig utdannet. I disse tre årene har jeg slitt med å få meg jobb og har måttet ta vikariat jeg ikke har trives med og som jeg er overkvalifisert til for å få endene til å møtes. I tillegg har jeg studielån å betale på men det hjelper ikke mye at disse vikariat har vært dårlig betalt og har vært langt unna det feltet jeg er utdannet innen. Jeg har også i lengre tid slitt med psykiske vansker og det gjør ikke jobbsituasjonen noe lettere. Fra tidligere har jeg noen kortere sykemeldinger. Nå har jeg søkt på attføring for å ta videreutdanning som kan gjøre meg til lærer, men fikk avslag selv om jeg kom inn på studiet. Samtidig har jeg fått tilbud om lønnstilskudd fra aetat, dvs at de betaler halvparten av lønna mi i seks måneder hvor meningen er at jeg skal få fast jobb etterhvert. Jeg har klaget på avslaget og regner med at svaret på klagen skal komme i de nærmeste dagene.. Jeg er ikke berettiget rehabiliteringspenger i og med at jeg ikke har vært sykemeldt i et helt år. Spørsmålet er om jeg skal ta opp studielån og begynne på den ettårige utdannelsen som kan gjøre meg til lærer (har prøvd læreryrket og likt det) eller om jeg skal gå inn for lønnstilskudd fra aetet. Jeg har et relativt høyt studielån fra før og er ikke lysten på å ta opp enda mer. Samtidig er det mange i min båt som også skal få lønnstilskudd og jobbene er få, så det er ikke sikkert jeg får napp der heller. Er det noen som har kloke råd? Hadde satt pris på det.. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114987-hjelp-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.