Gå til innhold

Blir sprø av "veninne"

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Har nå en bekjent på sofaen her for fjerde kveld på rad..

Det er i og for seg hyggelig det, folk må gjerne kræsje her så mye de vil, for alldel.

Men altså: Hun er så sinnsykt slitsom, og tar tydeligvis absolutt ingen hint.

Jeg har ganske mye å få unnagjort om dagen, og hun går aldri ut før jeg direkte spør henne om å ta seg en runde..

Og hun skravler 100%nonstop.. Her om dagen gikk hun etter meg og skravlet høl i hue på meg mens jeg vasket gulv.. Jeg får ikke et sekund for meg selv..

Hun blir med meg på besøk, på butikken og på skolen.

Hun er venninen til en kompis av meg, sånn opprinnelig, men vi er godt bekjente fra fester o.l.. Denne kompisen var ikke hjemme da hun kom til byen forleden, så hun spurte om å låne sengeplass her for natta.. Og nå har hun fuckings bosatt seg..

Sier ting som at "Det gjør ikke noe om dere ikke er hjemme, jeg kan hente nøkkelen din og se på video så lenge, jeg" Osv, osv, osv..

Jeg kan svare så kort jeg vil, i hele formidag gikk det i enstavelses svar fra meg, men skjønner hun noe: Nei..

Det eneste jeg ikke har prøvd er å regelrett kaste henne ut, og det har jeg selvfølgelig liten lyst til..

Hva skal jeg gjøre!? Hun skravler ørene mine i stykker, hun fortsetter til og med å prate selvom en av oss er i dusjen.. Dette øker stressnivået i farlig grad!

Jeg pleier å være tålmodig og grei, men denne tar helt knekken på meg..Noen som har et råd til meg?

Som medfører at hun drar, men helst uten at jeg er kjempe kjip og at vi blir evig uvenner..?

P.S Nå er hun faktisk ute en tur. Utrolig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114990-blir-spr%C3%B8-av-veninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Hva med å ta en nødløgn å si at du får besøk av f.eks. slektninger, og at du dermed trenger sofaen til de kommer?

Hei, og takk for svar!

Det bør selvsagt prøves.. Men jeg er redd hun kommer til å forlange klokkeslett for både ankomst og retur, "for da kan hun finne på noe annet så lenge"

Eller så vil hun ikke skjønne at det er behov for at hun flytter seg når jeg har annet besøk.. det har jeg hatt et par ganger i løpet av denne perioden(en med overnatting), hun har ikke gjort mine til å gå.. derimot har hun drukket øl og spist mat som i hovedsak har vært beregnet på de mindre permanente gjestene..Grrr

Hun tilbyr seg riktignok å hjelpe til, og hun er søt og velmenende.. Hun er bare uhyggelig teit, sånn rent sosialt sett..

Men jeg skal absolutt prøve meg med mer besøk. Og si at de trenger begge gjesteplassene..

Men hun kommer nok til å mene hun kan sove på armen til den ene eller noe..;)

Se det postive i det: Dette er god prevansjon. Det er nemlig slik det er å ha unger.

Så til saken: Ikke hint, si rett ut at hun skravler høl i hodet på deg. En gang i mitt liv gikk det så langt med et besøk at jeg måtte si det, og under over alle under, fyren tok både hintet og var fortsatt en god bekjent etterpå.

laguna1365380434

Se det postive i det: Dette er god prevansjon. Det er nemlig slik det er å ha unger.

Så til saken: Ikke hint, si rett ut at hun skravler høl i hodet på deg. En gang i mitt liv gikk det så langt med et besøk at jeg måtte si det, og under over alle under, fyren tok både hintet og var fortsatt en god bekjent etterpå.

:-D.. Hvis unger er i nærheten av å være så slitsomme er jeg fantastisk imponert over alle foreldrene som kommer seg gjennom dagliglivet med den mentale helsen sin intakt..!

Men du har helt sikkert rett i at det er bedre å si ting rett ut.. Det er bare det at det er så jævlig ubehagelig, og jeg er litt feig på sånt..

Jeg vil så gjerne at folk skal lese signalene mine(jeg tror de er både vennelige og tydelige..) Hater å fortelle folk sånt.

Men jeg skal prøve, for verden blir sikkert et bedre sted om folk sier det som det er, i stedet for å gå rundt å få magesår av innestengte frustrasjoner..

Gjest Aina E

Hei, og takk for svar!

Det bør selvsagt prøves.. Men jeg er redd hun kommer til å forlange klokkeslett for både ankomst og retur, "for da kan hun finne på noe annet så lenge"

Eller så vil hun ikke skjønne at det er behov for at hun flytter seg når jeg har annet besøk.. det har jeg hatt et par ganger i løpet av denne perioden(en med overnatting), hun har ikke gjort mine til å gå.. derimot har hun drukket øl og spist mat som i hovedsak har vært beregnet på de mindre permanente gjestene..Grrr

Hun tilbyr seg riktignok å hjelpe til, og hun er søt og velmenende.. Hun er bare uhyggelig teit, sånn rent sosialt sett..

Men jeg skal absolutt prøve meg med mer besøk. Og si at de trenger begge gjesteplassene..

Men hun kommer nok til å mene hun kan sove på armen til den ene eller noe..;)

Ikke bare det, men hun kommer tilbake når de har "dratt"...

Annonse

laguna1365380434

Hvor lenge har hun tenkt å være i byen, da? Han kompisen kommer vel kanskje hjem snart? Ikke lett dette her, hun er kanskje sosialt litt kort.

tror hun er litt treig sosialt, ja.. Har signalisert ganske kraftig om at jeg har stuff å gjøre..

Den andre kompisen er på ferie(noe jeg synes hun kunne sjekket før hun dro..)

av gjennværende bekjente er det jeg som har mest komfortabelel sofa..

Hun skal hjem på søndag, men jeg tror jeg blir gærn hvis hun har planlagt å være sammen med meg helt til da!

Ulv I Faarikaal

Legg fram hagla. Når hun kommer, lad den med patroner og si du har sett Terminator 111 ganger.

Lån et gammelt akvarium av en bekjent, fyll med sand, noen stein og røtter. Si at slangene blir levert en av dagene og at de trenger en viss frihet i leiligheten din.

laguna1365380434

Hadde ikke klart det... Synes det er frekt jeg! Si du trenger litt tid alene... til studiene (?) eller annet!! Får da være måte på! Håper hun betaler for maten...

Ja, jeg blir nok nødt til å benytte meg av hardere&klarere tale..

Men hun er faktisk fortsatt ute..puh!

Kanskje hun har tatt hintet..

Forøvrig betaler hun ikke nei.. Men lopper meg derimot for gintonic og øl..(som det nå er rensket for, jeg tror ikke jeg kjøper mer før helgen heller..:-()

Annonse

laguna1365380434

Kan du si at du er litt sliten og trenger litt tid for deg selv?

At du syns det er hyggelig med besøk, men at nå trenger du noen dager alene?

Ja, jeg blir nok nødt til å bedrive klar tale..:o)

Men jeg hater det når folk driver det så langt at jeg føler meg tvunget til å si sånt.. Huff.

Skulle ønske alle kunne vanlig, normal høflighet, og at de skjønte hva som vanligvis plager andre, uten at JEG må forklare det..

Litt feig sånn.

laguna1365380434

Legg fram hagla. Når hun kommer, lad den med patroner og si du har sett Terminator 111 ganger.

Lån et gammelt akvarium av en bekjent, fyll med sand, noen stein og røtter. Si at slangene blir levert en av dagene og at de trenger en viss frihet i leiligheten din.

:-D

Sikkert effektivt! Kanskje det gitt..

petter smart

tror hun er litt treig sosialt, ja.. Har signalisert ganske kraftig om at jeg har stuff å gjøre..

Den andre kompisen er på ferie(noe jeg synes hun kunne sjekket før hun dro..)

av gjennværende bekjente er det jeg som har mest komfortabelel sofa..

Hun skal hjem på søndag, men jeg tror jeg blir gærn hvis hun har planlagt å være sammen med meg helt til da!

Det er vel en grunn til at denne kompisen dro på ferie....

Si at dere også skal på ferie. Eller at huset skal sprayes for lus eller lignende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...