Gjest usikker OCD-sjel Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ja, nå har jeg skrevet en del innlegg de siste dagene. Jeg bør kanskje understreke at signaturen ikke er den jeg vanligvis bruker, Problemet mitt er at jeg har fått et helt nytt problem! Et problem jeg aldri har hatt før. Jeg har alltid vært tynn og småspist, helt til jeg var ca. 21 år. Da begynte jeg å legge på meg litt etter litt, noe som vel er naturlig. Men etter å ha gått opp oppimot 25 kg de siste 6-7 årene, så har jeg mistet selvtilliten helt. Har et veldig dårlig selvbilde, noe jeg alltid har hatt, t.o.m. da jeg var tynn. Etter jul begynte jeg på et såkalt slankekurs. Der lærte jeg å spise riktig. Fant ut at jeg egentlig spiste for lite, men at jeg spiste feil mat. Fram mot sommeren klarte jeg å gå ned 7 kg, og hadde et veldig sunt kosthold, og trimmet litt ved siden av. Jeg fikk bedre selvtillit, og var kjempestolt. Alle kommenterte hvor slank jeg var blitt. Men de siste par månedene har jeg begynt å tvinge meg selv til å spise. Jeg "sprekker" hele tiden, MÅ spise noe. Helst sjokolade. Jeg spiser og spiser. Hvis jeg ikke spiser opp alt, så blir jeg urolig. Mange tanker dukker opp. Jeg har OCD og sliter veldig med tvangstanker og ritualer.Jeg MÅ spise, og etterpå angrer jeg. I sommer har jeg gått opp flere kg, og jeg føler meg stygg og ussel. Begynner å slanke meg "hver dag", men så sprekker jeg. Og når jeg først sprekker, så er det gjort. Da "sprekker" jeg mange ganger om dagen. Jeg smugspiser. Har faktisk gjemt sjokolade på badet! Jeg er livredd for at noen skal oppdage spisingen min. Tenker ofte på at jeg vil spy, i hvert fall en gang i blant. Men jeg vet jo at det ødelegger tennene, og jeg har litt tannlegeskrekk. Ingen vet om dette. Er dette en slags spiseforstyrrelse??? Hvordan skal jeg klare å slutte med dette? Jeg er livredd for å få bulimi eller noe slikt. Jeg ser bare alt fettet, jeg ser ut som en uformelig fiskepudding. Jeg drar og strammer på meg selv, i ansiktet og på kroppen. Prøver å forme meg selv. Folk sier at jeg er en pen jente, men jeg ser en urstygg jente. Når jeg spiser ute blant folk, så tenker jeg hele tiden på at de ser på meg. At de tenker: "Ikke rart hun er så tykk, sånn som hun spiser". Noen gangervirker det som om jeg spiser for å straffe meg selv. At jeg fortjener å være stygg. Her om dagen bestemte jeg meg for å slutte å spise. Sa til meg selv: Hvis jeg spiser noe, så vil det skje noe fælt med meg eller noen jeg er glad i". Jeg er utrolig "flink" til å gjøre som tvangstankene mine sier, men denne gangen klarte jeg det ikke. Begynte bare å spise igjen. Den kvelden fikk mormoren min voldsomme kramper i benet. Jeg er ca. 1.60 høy, og veier rundt 72 kg. Jeg VET jo at jeg veier mye i forhold til høyden min. Men hva skal jeg gjøre? Skal jeg spise meg ihjel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115014-nhd-ocd-og-tvangsspising/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker OCD-sjel Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Som jeg nevnte, så er ikke denne signaturen den jeg vanligvis bruker. Men jeg bruker også signaturen "samvittighetsfull", og det er heller ikke min faste signatur. Så det blir kanskjhe mye å holde styr på for dere som leser... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115014-nhd-ocd-og-tvangsspising/#findComment-688864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.