Gå til innhold

Forslag til samtaleemner

Anbefalte innlegg

Gjest hopetobegirlfriend :-)

Sikkert litt teit dette, men er det noen som har forslag til samtaleemner? Har vært på date tre ganger, skal treffes snart igjen. Praten går litt tregt. Jeg begynner å få følelser for han og det gjør ikke akkurat saken lettere.

Hva kan vi prate om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115042-forslag-til-samtaleemner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror idéen om å ha forhåndsplanlagte samtaleemner er litt dødfødt, jeg. Selv om det kan være vanskelig å finne et interessant tema der og da, så er det oftest ikke _hva_ man prater om som er det sentrale, men hvordan man prater og at man prater. Det er lettere å være naturlig der og da, enn hvis du skal prøve å huske på det smarte du hadde tenkt å si :)

Fokuser heller på å slappe av, se ham inn i øynene (uten å overdrive) og vær interessert i ham. Men du må jo også åpne deg selv litt, ikke bare lytte til ham hele kvelden, da.

Dette går nok så fint, så :)

Jeg er ganske enig med Zelig. Skal man presse ut et samtaleemne blir det ofte ganske stille rundt bordet. Da er det bedre å slappe av litt og la det komme naturlig. Spør ham gjerne om noe, så utvikler det seg kanskje til en samtale. Hva studerer han/jobber med? Hva synes ham om ditt eller datt som har skjedd i det siste? Hvor liker han å reise på ferie? osv osv

Annonse

De gangene jeg har dated "den rette", så har vi snakket og snakket og snakket.... til det begynte å lysne omtrent - og ingen hadde peiling på hvor tida var blitt av.

min rette var litt av den stille typen i begynnelsen, vi snakket litt sånn alvorlig og lavmælt liksom, med tenkepauser og kikket hverandre litt inn i øynene... hørte på musikk og følte på spenningen mellom oss... så utvilket samtalene mellom oss seg etterhvert til mer skravling... bare vær deg selv, og når dere først prater om noe, vær nysgjerrig, lytt og still interesserte spørsmål.

Gjest hopetobegirlfriend :-)

Jeg tror idéen om å ha forhåndsplanlagte samtaleemner er litt dødfødt, jeg. Selv om det kan være vanskelig å finne et interessant tema der og da, så er det oftest ikke _hva_ man prater om som er det sentrale, men hvordan man prater og at man prater. Det er lettere å være naturlig der og da, enn hvis du skal prøve å huske på det smarte du hadde tenkt å si :)

Fokuser heller på å slappe av, se ham inn i øynene (uten å overdrive) og vær interessert i ham. Men du må jo også åpne deg selv litt, ikke bare lytte til ham hele kvelden, da.

Dette går nok så fint, så :)

Tusen takk for svar alle sammen... Tausheten er ikke pinlig taushet, mer en god taushet hvis dere skjønner hva jeg mener. Tror jeg tar det som det kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...