Gå til innhold

Avhengig av dataspill

Anbefalte innlegg

Gjest Spillenka

Skal legge dette under psykiatri og samliv også, så dette er seriøst!!

Hva gjør man med en voksen mann som er sykemeldt/under rehabilitering for depresjoner o.l. som kaster bort hele dagen på å spille dataspill online? Fyren klager på at han ikke får gjort det han skal ellers, når jeg foreslår at han sletter møkkaspillet så påstår han at spillet ikke er årsaken!?

Det nytter ikke å prøve å snakke med han, han er helt "ute", og sånn som dette har det vært lenge. Jeg holder på å bli gal, det er ikke slik jeg vil ha det!!! Men det er jo tydligvis noe veldig galt så jeg vil jo ikke gå fra han når han har det som værst. Han går til psykolog, men det ser jo ikke ut som det funker så vanvittig bra....

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115064-avhengig-av-dataspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Spillene har for ham definitivt blitt en virkelighetsflukt og med en psykisk lidelse er dette svært vanlig.

Noen drikker, noen tar piller, noe spiller, noen trener som gale, noe trøstespiser etc. Alt det blir for mye av er klart en flukt fra noe du forsøker å "glemme" eller ikke vil "fronte".

Her er det viktig å være forsiktig og jeg ville vel i første omgang forsøkt å fortelle på en okei måte, det vil si ikke bebreidenede, hvordan jeg opplevde situasjonen uten å gi vedkommende skyldfølelse.

Deretter ville jeg forsøkt sammen med vedkommende å bli enig om begrenset spilletid hvis det kan la seg gjøre. Og samtidig enes om alternative ting dere kan finne på sammen eller hver for dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115064-avhengig-av-dataspill/#findComment-689247
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...