Gå til innhold

Dilemma angående medisinvalg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har BPD og er følgelig plaget av raske humørsvinginger og angst.

Fastlegen min og jeg vurderer derfor å prøve et antiepileptika.

NHD mener Lamictal er førstevalget på BPD.

Fastlegen min vil heller at jeg skal prøve Orfiril, fordi han mener Lamictal har mange skumle bivirkninger.

Når jeg leser i Felleskatalogen, synes jeg _Orfilril_ har flest skumle bivirkninger.

Hvem bør jeg høre på; NHD eller fastlegen min? Kan jeg "nekte" å prøve Orfiril og heller "kreve" å få prøve Lamictal?

Eller er det helt idiotisk?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115066-dilemma-ang%C3%A5ende-medisinvalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

jeg har iallfall verken virkning eller bivirkning av lamictal. tror ikke du får bivirkninger om du trapper opp sakte. noen som får litt hodepine bare. eneste er at du bør være litt obs på om du får utslett og hovne lymfekjertler i halsen de to første ukene.

Gjest ei du kjenner fra før her på dol :)

Fastlegen min sa at det er få bivirkninger på lamictal..Men min dose skal til slutt bli 100 mg og det er ikke så høy dose.

Han sa at den værste bivirkninga var at man kan få hudutslett og da må man kontakte lege.

vennlig hilsen

Gjest ei som kjenner deg før fra dol :)

Fastlegen min sa at det er få bivirkninger på lamictal..Men min dose skal til slutt bli 100 mg og det er ikke så høy dose.

Han sa at den værste bivirkninga var at man kan få hudutslett og da må man kontakte lege.

vennlig hilsen

Vil bare rette på meg selv og si at jeg ikke har snøring på om 100 mg er høy eller lav dose..eneste er at jeg har hørt om de som bruker 200 mg og det er jo en del mer enn 100 mg..

Merker virkning allerede selv om denne medisinen absolutt ikke løser alle verdensproblemer.

TA deg en tur innom ranglere da :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...