Gå til innhold

betaler dere regnigene lenge før fristen eller?

Anbefalte innlegg

Gjest mølleren

Jeg pleier betale regningene når vi får lønn. Men store rekninger, som studielånet.. skal jeg betale den i dag eller lønner det seg å vente til den 14.? (Fristen er den 15.) Spiller det egentlig noen rolle om jeg betaler den i dag eller senere (renter)? Takk for svar.

Fortsetter under...

Jeg betaler alle regninger på forfall. Alle monner drar, men det spørs jo hvor mye du har i rente, da. Jeg bruker Skandiabanken og har for tiden 3,6 % rente fra første krone, ingen gebyrer (det var dagens reklame).

Har opprettet en konto bare for regninger, overfører et fast beløp dit hver måned slik at jeg ikke bruker opp pengene på andre ting, og legger alle regningene inn derfra. Da skulle jeg ha noenlunde oversikt over hva jeg kan "øse ut" ellers på lønnskontoen.

happy1365380345

Jeg betaler alle regninger på forfall. Alle monner drar, men det spørs jo hvor mye du har i rente, da. Jeg bruker Skandiabanken og har for tiden 3,6 % rente fra første krone, ingen gebyrer (det var dagens reklame).

Har opprettet en konto bare for regninger, overfører et fast beløp dit hver måned slik at jeg ikke bruker opp pengene på andre ting, og legger alle regningene inn derfra. Da skulle jeg ha noenlunde oversikt over hva jeg kan "øse ut" ellers på lønnskontoen.

Forfall eller ett par dager etter hvis det ikke innebærer konsekvenser i form av straffegebyr o.l.

Jeg betaler regninger hver 14. dag. Da betaler jeg alle jeg har liggende.

Det lønner seg sikkert å vente til forfall, men med dagens rentenivå på den kontoen jeg trekker de fleste regningene fra, er det småpenger vi snakker om. For meg er det verdt det å slippe å tenke på regningene andre ganger enn annenhver tirsdag kveld.

Annonse

Jeg betaler regninger hver 14. dag. Da betaler jeg alle jeg har liggende.

Det lønner seg sikkert å vente til forfall, men med dagens rentenivå på den kontoen jeg trekker de fleste regningene fra, er det småpenger vi snakker om. For meg er det verdt det å slippe å tenke på regningene andre ganger enn annenhver tirsdag kveld.

Sitat:

"å tenke på regningene andre ganger enn annenhver tirsdag kveld."

Jeg er imponert over din ordenssans :o) Du synes å ha rutiner og orden på det meste! Innrømmer glatt at jeg har plukket opp et og annet tips fra innleggene dine :o)

jeg betaler så fort jeg har penger, så vet jeg iallfall at jeg ikke bruker de pengene på noe annet.

hehe, jeg og... og noen ganger må de ligge litt over siden jeg ikke har penger enda. Husleia betaler jeg alltid 10 dager i forveien.

Gjest GeorgeX

Kommer an på hvordan du betaler. Har du nettbank bør du legge inn til betaling på forfallsdato. Jeg betaler ingen regninger før forfall. Det er som noen sier småpenger å spare på renter for meg, men tenk på den ekstra inntekten kreditor får på folk som betaler regningene sine før tiden! Flere millioner per år i ekstra renteinntekter. Det unner jeg dem ikke :)

Jeg bruker nettbank og legger dem inn med riktig forfallsdato så snart jeg får dem. Da trenger jeg ikke tenke mer på dem og de blir betalt på forfallsdato og jeg taper ikke renter og får ikke purregebyr. Er så kjekt att!

Jeg bruker nettbank og legger dem inn med riktig forfallsdato så snart jeg får dem. Da trenger jeg ikke tenke mer på dem og de blir betalt på forfallsdato og jeg taper ikke renter og får ikke purregebyr. Er så kjekt att!

Samme her!

Gjest papirtiger

Kommer an på hvordan du betaler. Har du nettbank bør du legge inn til betaling på forfallsdato. Jeg betaler ingen regninger før forfall. Det er som noen sier småpenger å spare på renter for meg, men tenk på den ekstra inntekten kreditor får på folk som betaler regningene sine før tiden! Flere millioner per år i ekstra renteinntekter. Det unner jeg dem ikke :)

Hehe, er akkurat det jeg også tenker. Netcom får ikke tjene mer enn de fortjener.

Annonse

Gjest det tenker jeg også! u/t

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...