Gå til innhold

Etterlatte pensjon, hvordan er reglene?

Anbefalte innlegg

Samboeren min har vært skilt i fem år og tidligere gift i 20 år med samme kvinne.

Vi diskuterer etterlatte pensjon og jeg lurer på om hans tidligere ektefelle har krav på etterlattepensjon hvis samboeren min faller fra?

Han er forsikret gjennom sitt arbeide og har også gruppelivsforsikring der. Han har tre tidligere barn (voksne) sammen med sin tidligere ektefelle og vi to har et lite barn sammen. Hvordan er reglene? Er klar over at jeg som samboer ikke har krav på noe fra han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115118-etterlatte-pensjon-hvordan-er-reglene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trorbare

Tror det minste barnet vil ha krav på noe, men ingen av de andre......

En forsikring ved død som begunstiger alle barna ville vel kanskje jeg tegnet, men meg om det.

Det finnes også forsikringer som gjelder samboere, hvis en skulle falle fra.

happy1365380345

Tror det minste barnet vil ha krav på noe, men ingen av de andre......

En forsikring ved død som begunstiger alle barna ville vel kanskje jeg tegnet, men meg om det.

Det finnes også forsikringer som gjelder samboere, hvis en skulle falle fra.

Hans x-kone har ikke krav på etterlattepensjon fra trygdekontoret i hvertfall.

Hvem som vil få noe i forb. med gruppelivsforsikrigen vet jeg ikke-

Men minstebarnet ville vel hvis noe skjedde få noe fra trygdekontoret. Husker ikke hva de kaller det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...