Gå til innhold

Hva kan diagnose være?

Anbefalte innlegg

Gjest Helt på tuppa

Etter å ha følt meg veldig ustabil i ca tre år, måtte jeg til slutt oppsøke legehjelp, etter et stort angst annfall der jeg ble sittende i krampe og kjempe for å puste. Grudde meg grusomt til legetimen og når jeg først kom dit å skal prøve å forklare at jeg har det slett ikke bra, oppdager jeg at legen snakker dårlig norsk. Jeg fikk derme ikke med hva diognosen ble men måtte begynne på ciprlalex.

Ikke viste jeg hva det var og da jeg jeg så innom dr online for svar, så fant jeg ut at deprisjon å angst ikke var bare bare. Så mange diagnoser å falle under, fant ut at jeg hadde litt av hvert egentlig.

Egentlig er jeg, eller var, en stille bedskjede person. Ble sjelndent sint og lot meg slett ikke terge.Var i tennårene plaget med deprisjon pga stek overvekt, som endte i et selvmordforsøk. Lå i sengen mye og bare drømte meg bort. Ville være for meg selv.

Fikk hjelp med vekten og ting ble bedre.

Nå, i de siste årende har jeg blitt mye sint, fustret, mange angst anfall. I det ene stunden stresset jeg rundt så mye at jeg fikk adrealin kick som jeg kaller det. Kroppens eget dop, pga av mye overtid i en svært stressende fysisk jobb.Var på bena heledagen, kunne ikke sove, toppen et par timer om natten. I neste stund, nedstemt, mye angst og sinne. Farer opp av ingenting, som når noen bare spørr meg å velge et eller annet. Må bare gå, blir helt rar.

Ble veldig klønete, små synsforstyrrelser, svimmel, dårlig pust,følesen av å falle er stor, selv i sengen må jeg ta på vegge får "ikke å falle"

Har besting hatt noe pms og trodde at det var det som ble verre med åra, er 35år.

Fant ut at opp og nedstemhet passer inne med syklysen og sa det til legen, Særlig tungt deprimert i eggeløsningstiden, så tunge at de gjorde at jeg søkte lege.

Og så desverre har eg blit veldig egoistisk. Alle sa om meg, hun er så snill og bli heletiden. Var vel det men er ikke det lenger :(

Så, hvis noen har giddet å lese, er jeg bare deprimert og kommer meg over dette snart?

Har gått på cipralex i ca 4 uker er faktisk roligere, så lenge noen ikke ber meg om å gjøre noe da, angst, eller vil ikke..... Blir kvalm bare av å tenke på det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115136-hva-kan-diagnose-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er nok både depresjon og angst. Det er det vanligste.

Cipralex høres ut som et godt valg. Husk å bruke det minst et år selv om du føler deg bra etter noen måneder. Ved å slutte for tidlig, øker du svært sterkt risikoen for tilbakefall.

Hvis legen virkelig er dårlig i norsk og til å kommunisere ville jeg byttet fastlege.

Dårlig kommunikasjon gir grunnlag for en mengde missforståelser og feilbehandling.

Med din problematikk er det svært viktig med en lege du føler deg trygg på at fårstår det du sier, og som du forstår.

God bedring.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...