Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gacamole!

tre avocado, to spiseskjeer hakkede tomater, to fedd hvitløk, to ss olivenolje, chili, 1/2 boks kesam. pepper og salt og koriander.

smak til, lager litt forskjellig mengdeforhold hver gang, kan bruke litt tacosaus istedenfor chili eksempel... mikses i stavmikser foreksempel

sinnsykt godt! passer også til taco, eller tortilla!

Gjest Tenktebarejegskullenevnedet

gacamole!

tre avocado, to spiseskjeer hakkede tomater, to fedd hvitløk, to ss olivenolje, chili, 1/2 boks kesam. pepper og salt og koriander.

smak til, lager litt forskjellig mengdeforhold hver gang, kan bruke litt tacosaus istedenfor chili eksempel... mikses i stavmikser foreksempel

Det heter gUacamole...

Det heter gUacamole...

-ler- jeg klarte så klart å glemme en u ja, flott at du la merke til det! -smile- har skrevet guacamole i tidligere innlegg, så du kan jo sjekke der at jeg ikke lærte meg det nettopp nå. godt er det iallfall. gakkamåle, litt morsomt ord det også da...

bruker den holiday-ferdigposen til alt ejg! ; ) Ikke alt da men.. Den er god som dip til stangselleri og gulrøtter i hvert fall - og ferdig på to sek. (Bør vel stå litt i kjøleskapet da.. )

enig! holiday er helt klart best av posedippene! skal prøve den med den nye kesamen med bare 1% fett nå, den smaker som rømme, så jeg håper det blir like godt!

Annonse

Gjest Pricilla

OK med youghurt eller best med lettrømme?

Men har ennå ikke prøvd med kesam, det er jo sunnere - men hva så? Spiser dip så sjeldent at "skal det værra så skal det værra" : )

Snilen, hvis du prøver kesam må du fortelle hvordan det var da.. Yougurt smaker pjuk i dip.

Men har ennå ikke prøvd med kesam, det er jo sunnere - men hva så? Spiser dip så sjeldent at "skal det værra så skal det værra" : )

Snilen, hvis du prøver kesam må du fortelle hvordan det var da.. Yougurt smaker pjuk i dip.

har foreksempel spist guacamole hver helg nå, det kan lages uten hverken rømme eller kesam, men jeg liker den litt kremete konsistensen det får av å ta oppi litt, og da er det jo greit å vite at det er sunnest mulig da... samme med dip, noen måneder har jeg helt dilla! skal gi beskjed jeg! (brukte den jeg hadde kjøpt inn til gryterett, ingen suksess, det står jo bare til kalde sauser, så sausen ble ikke tykk, så da har jeg lært det...)

Gjest Pricilla

har foreksempel spist guacamole hver helg nå, det kan lages uten hverken rømme eller kesam, men jeg liker den litt kremete konsistensen det får av å ta oppi litt, og da er det jo greit å vite at det er sunnest mulig da... samme med dip, noen måneder har jeg helt dilla! skal gi beskjed jeg! (brukte den jeg hadde kjøpt inn til gryterett, ingen suksess, det står jo bare til kalde sauser, så sausen ble ikke tykk, så da har jeg lært det...)

Mente i holiday-dip jeg, ikke guacamole.. Der har jeg min egen oppskrift uten rømme, bruker litt sitronsaft og fin-fin hakket hvitløk, salt, pepper, litt olivenolje. Nam nam! ; ) For å få litt "futt" tar jeg opp cayenna-pepper.. da har jeg gjerne rømme ved siden av hvis jeg lager den sterk.

Mente i holiday-dip jeg, ikke guacamole.. Der har jeg min egen oppskrift uten rømme, bruker litt sitronsaft og fin-fin hakket hvitløk, salt, pepper, litt olivenolje. Nam nam! ; ) For å få litt "futt" tar jeg opp cayenna-pepper.. da har jeg gjerne rømme ved siden av hvis jeg lager den sterk.

skjønte det altså... var en digresjon bare, at noen ganger har jeg dilla på holidaydip, andre ganger guacamole. glemte sitron i oppskriften jeg! -skrive på- visste det var noe

gacamole!

og saften av en halv sitron!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...