vin Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 P-sprøyte kan da ikke settes inn selv. Det må helsepersonell gjøre. Det varierer vel ? Jeg har fått satt det selv ;o) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Det varierer vel ? Jeg har fått satt det selv ;o) Finnes vel sløve leger som lar pasienter gjør det selv, men man skal ikke gjøre det. 0 Siter
Gjest slutten av tyveårene Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Hvorfor ikke ta P-sprøyte holder i 3mnd. pr. gang, koster bare 72 kr. + legebesøk i blandt, sett sprøyta selv. Javisst er p-sprøyte både rimelig og enklet, men som jeg tidligere skrev her inne, så kan jeg altså ikke bruke p-sprøyte, dessverre. 0 Siter
snilen Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Finnes vel sløve leger som lar pasienter gjør det selv, men man skal ikke gjøre det. legene har jo ikke noe kontroll over om pasienten setter den selv eller får en sykepleier til å gjøre det. er visst mange som gjør det selv eller får kjæresten til å sette den... -grøss- klarer ikke jeg iallfall. 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 P-sprøyte kan da ikke settes inn selv. Det må helsepersonell gjøre. Det har jeg gjort selv hver eneste gang, kanskje bortsett fra den første. 0 Siter
Gjest P-sprøyte Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 P-sprøyte kan da ikke settes inn selv. Det må helsepersonell gjøre. Det er fullt mulig, lovlig og enkelt å gjøre selv, ingen krav til helsepersonell hvis du er instruert og gjør det på deg selv.... 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Spiralen er ganske trygg, snakk med legen din om det de vet mye! Men dersom du skifter partner ofte så er det sikkert lurt med kondom i tilegg.. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Det er fullt mulig, lovlig og enkelt å gjøre selv, ingen krav til helsepersonell hvis du er instruert og gjør det på deg selv.... Nei, den skal settes inn av en lege eller sykepleier. 0 Siter
Gjest P-sprøyta Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Nei, den skal settes inn av en lege eller sykepleier. Det er ikke nødvendig. Fikk beskjed fra legen om at det kan du gjøre selv. Hva da hvis du har sukkersyke, må du il lege for å sette sprøyta, tenk deg om. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Det er ikke nødvendig. Fikk beskjed fra legen om at det kan du gjøre selv. Hva da hvis du har sukkersyke, må du il lege for å sette sprøyta, tenk deg om. hehe, forskjell på insulin-sprøyter og p-sprøyte vel.. Men vil du ikke tro på meg, så ikke gjør det. Jeg vet dog jeg har rett. 0 Siter
soleil Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 hehe, forskjell på insulin-sprøyter og p-sprøyte vel.. Men vil du ikke tro på meg, så ikke gjør det. Jeg vet dog jeg har rett. Enkelte schizofrene setter jo tilogmed antipsykotika-sprøyta på seg selv! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Enkelte schizofrene setter jo tilogmed antipsykotika-sprøyta på seg selv! Men nå snakker jeg faktisk om p-sprøyte... 0 Siter
Gjest helsesekretær Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Men nå snakker jeg faktisk om p-sprøyte... Nå tuller du fælt. Det står da ingen steder at p-sprøyte MÅ settes av helsepersonell. Alle kan jo lære å sette en intramuskulær sprøyte. Som oftest blir den satt av helsepersonell, men hvis pasienten ønsker det og kan det så er det vel ingenting i veien for at hun gjør det selv, event. får andre til å gjøre det. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Nå tuller du fælt. Det står da ingen steder at p-sprøyte MÅ settes av helsepersonell. Alle kan jo lære å sette en intramuskulær sprøyte. Som oftest blir den satt av helsepersonell, men hvis pasienten ønsker det og kan det så er det vel ingenting i veien for at hun gjør det selv, event. får andre til å gjøre det. P-sprøyten settes i rumpemuskelen av en lege, sykepleier eller annet helsepersonell. http://www.lommelegen.no/art/art2070.asp Burde ikke du vite dette..? 0 Siter
Gjest helsesekretær Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 P-sprøyten settes i rumpemuskelen av en lege, sykepleier eller annet helsepersonell. http://www.lommelegen.no/art/art2070.asp Burde ikke du vite dette..? Det er Felleskatalogen som er retningsgivende for slikt, og der står det ikke spesifisert hvem som kan sette denne sprøyten. På vårt legekontor får pasienten gjerne ordne selv med injeksjonen hvis de ønsker det. Det er da ikke så voldsomt vanskelig å sette en sprøyte! De fleste foretrekker likevel å komme på legekontoret, og de som velger å gjøre det selv har oftest erfaring med slikt. Men det kreves ingen yrkesattest for å få lov til det. 0 Siter
sigga Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Vet at man på noen sykehus får utført steriliserig uten at narkose er nødvendig Det blir utført med lokalbedøvelse, og dermed mye billiger enn ved narkose. Streilisering ved narkose koster bortimot 6000 kroner det og.. Ellers vil jeg jo si at det er vel mulig at du en vakker dag kanksje vil få lyst på barn. Om fremtiden kan ingen spå vet du... 0 Siter
Gjest P-sprøta Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 hehe, forskjell på insulin-sprøyter og p-sprøyte vel.. Men vil du ikke tro på meg, så ikke gjør det. Jeg vet dog jeg har rett. Du kan sette den selv, basta! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.