Gå til innhold

hvordan anmelde tyveri?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke selv
Skrevet

I russetiden ble jeg frastjålet mobiltelefonen min. Pga mye mas med eksamener og mye reising har jeg ikke funnet frem kvitteringene på mobilen min før nå - noe som er en forutsetning for å få igjen penger på forsikringen visst.

DEt viser seg at jeg også må levere inn en anmeldelse av tyveriet, noe jeg ikke trodde var nødvendig, bare ekstraarbeid for politiet. Må jeg troppe opp på lensmannskontoret selv, eller kan jeg ringe den inn over telefon, eventuelt internett? Jeg har liten tid til overs de neste dagene, og vil gjøre det så enkelt som mulig.

Takk for svar, dere som vet!

Skrevet

Du er nok pent nødt til å troppe opp på lensmanskontoret/politikammeret. Anmeldelser må skje ved personlig fremmøte, eller i spesielle tilfeller at politiet kommer hjem til deg og tar imot en anmeldelse.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du får telefonen frastjålet en gang til bør du gå rett til politiet. Da kan de sperre telefonen så den ikke kan brukes mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...