Gå til innhold

Tidlig pubertet

Gjest adoptiv- mamma til 7 åring

Anbefalte innlegg

Vi har en datter på 7 år som har begynt å få tegn på en veldig tidlig pubertet.

Vi prøver å lese så mye som mulig om temaet, har funnet de danske sidene til a-c.

Er det noen som har noen erfaringer på området?

Vi ønsker å komme i kontakt med andre med erfaringer på området!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115226-tidlig-pubertet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Dersom det er snakk om en altfor tidlig pubertet, ikke litt over gjennomsnittet når det gjelder utvikling, så råder jeg deg, for barnets skyld til å kontakte lege.

Leste en gang om en 3 år gammel jente som fikk mensturasjonen, dette er jo altfortidlig!

Noem må være først når detgjelder pupper, kjønnshår, stemmeskiftet ol, men man behøver ikke ligge årevis foran de andre i dag.

Slikt kan stopped, du er kansje en av de som ikke liker at man behandler naturlige ting kjemisk, men dersom du får tilbud og forslag av lege om det så synest jeg dere bør takke ja.

Det kan føles ille nok å se andreledes ut en de andre og det å i tilleg ligge langt foran når det gjelder pubertet (som de fleste av oss vet er mega flaut og tabu i den alderen)kan oppleves som veldig hardt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115226-tidlig-pubertet/#findComment-690384
Del på andre sider

Har ikke erfaring med det selv, men så tilfeldigvis en del av et TV-program for noen få dager siden der det var ei adoptert jente (fra Romania tror jeg) som kan altfor tidlig i puberteten. Foreldrene hadde gitt samtykke til medikamentbehandling for å stoppe det, og de opplevde det som at det var veldig positivt for jenta deres - hun kunne tillate seg å være barn igjen.

Det ble nevnt at barn som lever under mye stress ofte kommer tidlig i puberteten. Denne jenta tror jeg var ganske gammel da hun ble adoptert, og kanskje hun hadde vært igjennom mye vondt?

Lykke til med jenta deres! For meg høres det ut som det kan være god grunn til å gripe inn med behandling hvis puberteten kommer så tidlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115226-tidlig-pubertet/#findComment-690440
Del på andre sider

Dersom det er snakk om en altfor tidlig pubertet, ikke litt over gjennomsnittet når det gjelder utvikling, så råder jeg deg, for barnets skyld til å kontakte lege.

Leste en gang om en 3 år gammel jente som fikk mensturasjonen, dette er jo altfortidlig!

Noem må være først når detgjelder pupper, kjønnshår, stemmeskiftet ol, men man behøver ikke ligge årevis foran de andre i dag.

Slikt kan stopped, du er kansje en av de som ikke liker at man behandler naturlige ting kjemisk, men dersom du får tilbud og forslag av lege om det så synest jeg dere bør takke ja.

Det kan føles ille nok å se andreledes ut en de andre og det å i tilleg ligge langt foran når det gjelder pubertet (som de fleste av oss vet er mega flaut og tabu i den alderen)kan oppleves som veldig hardt.

Takk for svar!

Nå er lege kontaktet og blodprøver tatt, så vi får bare vente en ukes tid på svaret.

Vi kommer til å takke ja til en kjemisk behandling hvis legen mener det er riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115226-tidlig-pubertet/#findComment-691177
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...