Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvem her inne venter på neste runde okt.-nov. sammen med meg?

Nå er vel vi i det som kalles matching room?

Prøver å forstå hvordan matchingen foregår, men synes ikke det har vært lett. Av bilder jeg har sett er ikke alltid likheten fremtredende. Er det slik at et aktivt barn kommer til foreldre som har omtalt seg som aktive og rolige barn til rolige

foreldre?

På de amerikanske bildepresentasjonene legger foreldrene ut bilder og opplysninger frivillig? Eller må de gjøre det fordi de er med i en gruppe? Finnes det noe tilsvarende i norge eller er det kun private hjemmesider.?

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115268-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

carla1365380461

Heisann!

Ja, den ventinga tar på!

Håper for din del at den neste måneden går fort nå!!

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg kan jo prøve å svare på noe.

Når det gjelder det med likheter (utseende, lynne etc), virker det som om det kan være hipp som happ. Uttalelser fra CCAA (Adopsjonsforum) gikk på at de lette etter likheter. Uttalelser fra en familie på septemberlista i dag gikk på at deres andre datter var så prikklik første at det var tydelig var CCAA så etter ved matching.

Men så fins det jo motsatte eksempler også. Og så skal det jo godt gjøres da, å finne kinesiske barn som likner på alle vestlige kommende foreldre!! Og lynne vet man jo ikke _så_ mye om på en 10-måneders baby... Så summa summarum tror jeg det kan slå ut i alle retninger.

Og godt er det, for det kan det jo sannelig når de kommer ut magen også!

Når det gjelder de amerikanske listene, så legger foreldrene ut bilde helt frivillig.

Jeg er sjøl medlem av en slik, men jeg kommer ikke til å legge ut bilde på nettet. Det skyldes for det første at jeg synes jeg har hørt at norske foreninger fraråder slikt inntil barnet er formelt adoptert (jeg trodde faktisk ikke det var lov), og for det andre, at jeg egentlig ikke er tilhenger av å brette privatlitet _for_ mye ut for hele verden. I hvert fall ikke barna mine, og særlig de som ikke vet om at de er barna mine enda.

Jeg vet det blir litt sjølmotsigende, kanskje, for samtidig så setter jeg pris på å se de nydelige små tildelingsbildene som legges ut på de amerikanske nettsidene...

Vel - det var kanskje noen små svar?

Ha en god dag!

Hilsen ei som venter ...

(Vil gjerne ha telefonen i dag!!!)

Salten1365380501

Hei "Kip"

Vi er registrert etter deg, er registrert i januar 2003. Følger ivrig med på DOL, og krysser fingrene for at det skal gå fort framover. Håper så inderlig at vi kan få tildeling i god tid før jul.

Når det gjelder matching room har jeg hørt fra en som har adoptert fra Kina at de prøver å finne likheter mellom barn og foreldre.

Vet ikke om det stemmer, men det høres nå litt logisk ut at de prøver å finne likheter både når det gjelder utseende og lynne....

Lykke til i ventetiden

Med vennlig hilsen

Salten1365380501

Heisann!

Ja, den ventinga tar på!

Håper for din del at den neste måneden går fort nå!!

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg kan jo prøve å svare på noe.

Når det gjelder det med likheter (utseende, lynne etc), virker det som om det kan være hipp som happ. Uttalelser fra CCAA (Adopsjonsforum) gikk på at de lette etter likheter. Uttalelser fra en familie på septemberlista i dag gikk på at deres andre datter var så prikklik første at det var tydelig var CCAA så etter ved matching.

Men så fins det jo motsatte eksempler også. Og så skal det jo godt gjøres da, å finne kinesiske barn som likner på alle vestlige kommende foreldre!! Og lynne vet man jo ikke _så_ mye om på en 10-måneders baby... Så summa summarum tror jeg det kan slå ut i alle retninger.

Og godt er det, for det kan det jo sannelig når de kommer ut magen også!

Når det gjelder de amerikanske listene, så legger foreldrene ut bilde helt frivillig.

Jeg er sjøl medlem av en slik, men jeg kommer ikke til å legge ut bilde på nettet. Det skyldes for det første at jeg synes jeg har hørt at norske foreninger fraråder slikt inntil barnet er formelt adoptert (jeg trodde faktisk ikke det var lov), og for det andre, at jeg egentlig ikke er tilhenger av å brette privatlitet _for_ mye ut for hele verden. I hvert fall ikke barna mine, og særlig de som ikke vet om at de er barna mine enda.

Jeg vet det blir litt sjølmotsigende, kanskje, for samtidig så setter jeg pris på å se de nydelige små tildelingsbildene som legges ut på de amerikanske nettsidene...

Vel - det var kanskje noen små svar?

Ha en god dag!

Hilsen ei som venter ...

(Vil gjerne ha telefonen i dag!!!)

Hei Carla.

Skal krysse fingrene for at du

får høre noe snart !!

Regner med at når det nærmer seg tildeling for januargruppa vandrer jeg hvileløst omkring...

Med vennlig hilsen

Gjest kimchi

Jeg har også hørt at de ser etter likheter - utfra hva de kan se eller personlighetstrekk. Lett kan det ikke være.

Vi har selv en datter fra Kina og det er helt klare utseendemessig likhetstrekk mellom oss. Det har vi sett blant flere av de andre også - utrolig nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...