Gå til innhold

Når den nærmeste er syk og det er ferie

Anbefalte innlegg

Gjest miriam k

Hei,

Er en ung kvinne som jobber med helse/omsorgs-arbeid til daglig. Dette er en ekstermt stressende og slitsom jobb, og jeg vurderer bytte om ikke lenge.

Så ble en av mine foreldre syke, og nå i ferien har jeg hatt to uker der jeg har vært hjemme og "vært der" og stelt litt. Det ble ønsket at jeg var der, samtidig som det ble sagt at jeg måtte ta vare på meg selv og ha ferie. jeg trodde jeg skulle klare kombinere, men nei...

det har vært utrolig hardt å være hjemme. selvom jeg er utrolig gla i mine nærmeste, så har jeg til tider ært irritert for at jeg ikke har kjent på ferie-smaken. Og til tider har jeg følt jeg har vært på jobb, for det har vært så mye snakk om sykdom. Slitsomt.

men hvordan kan jeg på en skånsom måte si noe om dette der hjemme? Nå har jeg en uke ferie igjen og er helt utslitt. Har overhode ikke overskudd å tilbake til jobben som bare er max slitsom.

Noen råd til hvordan si noe om dette, eller skåne meg selv?

Fortsetter under...

Kanskje de trenger hjemmehjelp/assistent som kommer hjem om morgenen/kvelden for å hjelpe med stellet? Snakk med kommunen, og søk evt. om hjelp. Siden det haster... har du noen som kan hjelpe dem så du får slappe av? Jobber selv innen omsorg, og vet det er krevende! Ring kommunen i dag, og fortell situasjonen! Si det du skrev her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...