Gjest Louise K Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Syntes livet farer litt for hardt med mange! Og jeg føler med dere alle som har ett barn for lite! Har akkurat vært i begravelse til lille Mathilde som ble syv uker, dattra til bestevenninnen min. Det er det tristeste jeg har vært med på. Og skal nå prøve å støtte henne så godt jeg kan. Min historie er heller ikke rosenrød. Jeg strevde lenge med å bli gravid, og etter 1,5 år prøving fikk vi det til. Men etter 11 uker døde fosteret. Det var fryktelig. Hadde så gjerne ønsket meg barn. Etter nye 1,5 år prøving ble jeg gravid igjen og velsignet med en skjønn jente. Og lykken var fullkommen. Men når gullungen min ble 16 måneder fikk hun ett virus på hjertet og fikk en trasig diagnose som gjør at sjangsen for at hun skulle bli stor var minimal. Men nå blir hun snart 3 år, og fungerer bra. Vi vil få en ny vurdering av henne til høsten da vi skal inn på Rikshospitalet igjen. Og håper selvfølgelig på at forverringen som var sist er gått tilbake. Kan bare ikke tenke meg at hun skal dø. Den påkjenningen det må være kan jeg ikke skjønne at jeg orker å gå gjennom! Ved siden av all elendigheten, er min niese som er like gammel som min datter alvorlig lungesyk. Min svigermor lå over 1 år på sykehus og svevde mellom liv og død (hun er bra nå). Og som jeg sa til min kollega som var høygravid for noen uker siden! "Du er garantert en frisk unge, for nå har vi brukt opp vår kvote med syke barn!" Hun har nå fått ei jente med hjertefeil (forhåpentligvis ubetydlig). Nå fikk jeg lirt fra meg mye frustrasjon. Og sorgen over Lille Mathilde er stor. Tenker mye på Erik Claptens sang "Tears from Heven!". Og i begravelsen til Mathilde ble det sunget en utrolig flott sang om det og miste ett barn, det var Carola som har sangen, kan ikke huske hva den heter! Men den er også hjerteskjærende å høre på, samtidig som det er litt godt å få grine til slike fine sanger! Klem til alle dere som har mistet ett barn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Den Carola-songen heiter "Jag vill alltid älska". Utrolig fin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/#findComment-695782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest teksten til Carola-sangen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Den Carola-songen heiter "Jag vill alltid älska". Utrolig fin. Ingen förstod vart Du blev av men fast Din vagga är en grav tror jag Du fann en öppen dörr som barnen gör Till rum med änglar att få se dom lär Dig leka, ser Dig le Åh - om jag kunde vara med! Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar! Och en gång skall tystnad ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Ingen är vackrare än Du för Du har himmelsk klädnad nu Du som är mammas sorg och skatt jag ber i natt När Du hör vita vingars sus be att två änglar tar ditt ljus ner till min mardröms mörka hus Jag vill alltid älska! Jag skall aldrig glömma Och en gång skall tystnad få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar Och en gång skall tårar få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Jag vill alltid älska - aldrig glömma - jag vill alltid älska! Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/#findComment-697951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Ingen förstod vart Du blev av men fast Din vagga är en grav tror jag Du fann en öppen dörr som barnen gör Till rum med änglar att få se dom lär Dig leka, ser Dig le Åh - om jag kunde vara med! Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar! Och en gång skall tystnad ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Ingen är vackrare än Du för Du har himmelsk klädnad nu Du som är mammas sorg och skatt jag ber i natt När Du hör vita vingars sus be att två änglar tar ditt ljus ner till min mardröms mörka hus Jag vill alltid älska! Jag skall aldrig glömma Och en gång skall tystnad få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar Och en gång skall tårar få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Jag vill alltid älska - aldrig glömma - jag vill alltid älska! Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Sitter her med tårer i øynene og stor klump i halsen. Den sangen er så sterk! Vi har CD'en i bilen, og særlig når jeg er alene spiller jeg den på full styrke. Noen venner av oss mistet sin lille jente i krybbedød da hun var to måneder, og et var de som fortalte om den sangen. Jeg har heldigvis ikke opplevd å miste noen nære - men teksten - og musikken - er ufattelig sterk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/#findComment-697954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blue2003 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ingen förstod vart Du blev av men fast Din vagga är en grav tror jag Du fann en öppen dörr som barnen gör Till rum med änglar att få se dom lär Dig leka, ser Dig le Åh - om jag kunde vara med! Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar! Och en gång skall tystnad ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Ingen är vackrare än Du för Du har himmelsk klädnad nu Du som är mammas sorg och skatt jag ber i natt När Du hör vita vingars sus be att två änglar tar ditt ljus ner till min mardröms mörka hus Jag vill alltid älska! Jag skall aldrig glömma Och en gång skall tystnad få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar Och en gång skall tårar få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Jag vill alltid älska - aldrig glömma - jag vill alltid älska! Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Hvilke plate finner jeg denne sangen på? Den var nydelig. Sanger og dikt som setter ord på sorgen blir så viktig når ens egne ord ikke strekker til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/#findComment-724569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nestor sin mamma Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvilke plate finner jeg denne sangen på? Den var nydelig. Sanger og dikt som setter ord på sorgen blir så viktig når ens egne ord ikke strekker til. Du finner sangen på Carola sin CD:"Sov på min arm".Denne hørte jeg mye på ifjor da jeg mistet veslegutten min,spesielt:"Jag vill alltid ælska". Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/#findComment-724586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blue2003 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Du finner sangen på Carola sin CD:"Sov på min arm".Denne hørte jeg mye på ifjor da jeg mistet veslegutten min,spesielt:"Jag vill alltid ælska". Mvh Takk for svaret. Jeg skal ut å kjøpe den cd'n. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115369-er-s%C3%A5-utrolig-trist-i-dag/#findComment-725098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.