Gå til innhold

Bestille medisiner fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Hvorvidt ting er lov vet jeg ikke, men at det går an tror jeg.:o)

Jeg har slekt i USA som innimellom sender meg type ufarlig medisin i posten, og det går i allefall bra.. Mest snakk om influensa medisin, clear eyes, hangoverstoppers og sånn..

Aldri fått trøbbel med det.(Det har ikke egentlig slått meg at det kanskje er ulovlig heller...)

tigertrollet

får man bot eller straff hvis man bestiller legemiddler som er reseptbelagt uten å ha det?

Hvis du bryter regelverket kan du risikere noen form for reaksjon ja. Hva som skjer vet jeg ikke, men du bryter isåfall importregler hvilket er ulovlig.

Du må undersøke ytterligere rundt dette (spørre på apoteket kanskje?) før du event bestiller fra utlandet.

Du skriver at det er ufarlige medisiner. Jeg kjenner ikke til alle de nevnte, men Paralgin Forte er ihvertfall ikke ufarlig. Det kommer an på hvem som bruker det og hvordan det brukes. Det er jo en grunn til at leger skriver det ut på resept...

Men det vet du sikkert:)

Annonse

Gjest listemani

Dersom du bestiller narkotiske medisiner kan du bli tiltalt for smugling.

Sjekk narkotika listen...

Men jeg kan nevne noen:

Paralgin forte (og andre smertestillende med "forte i navnet", kodein teabeletter, Rohypnol, Somadril, Vival, Sobril, vival...

Alle synonym preparatene til disse og sikkert en rekke andre medisiner....

Gjest blir man straffet hvis

Dersom du bestiller narkotiske medisiner kan du bli tiltalt for smugling.

Sjekk narkotika listen...

Men jeg kan nevne noen:

Paralgin forte (og andre smertestillende med "forte i navnet", kodein teabeletter, Rohypnol, Somadril, Vival, Sobril, vival...

Alle synonym preparatene til disse og sikkert en rekke andre medisiner....

er de ulovlig?

tenkte mer medisiner ikke narkotika.

Gjest listemani

er de ulovlig?

tenkte mer medisiner ikke narkotika.

De er jo lovlige, men fordi det er narkotiske medisiner så er de ikke lov ta over grensa med mindre en har en attest fra foreskrivende lege eller apotek.

Tror det er fordi disse medisinene skaper avhengighet, og fordi de har stort ruspotensiale.

De står i narkotikalista og det vil bli sett på som smugling av nakotika dersom du får dem sendt til Norge.

Tror heller ikke det er lov til å innføre medisiner som ikke er registret i Norge. Men det er sikkert ikke like alvorlig å innføre disse medisinene som det er å innføre de narkotiske medisinene.

De medisinene jeg nevnte, og mange flere, er ikke annet enn narkotika på resept...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...