Gå til innhold

IIIK! Svar på celleprøve!

Anbefalte innlegg

Gjest Hypokondrius

Jeg fikk et svært foruroligende brev fra legen min i går. I det stod det at:

"Ved undersøkelse hos meg sist ble det tatt celleprøve fra livmorhalsen. Svarene har nå kommet og de viser lette celleforandringer som mest sannsynelig er godartede forårsaket av en virusinfeksjon"

Videre står det at det bør følges opp med ny prøve innen 6 måneder.

Dette var svært foruroligende! Er slikt vanlig, eller betyr det at det er store sjanser for at jeg har kreft? Hvis ikke, hva slags virus skaper celleforandringer?

Noen som vet? Meget engstelig:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115420-iiik-svar-p%C3%A5-cellepr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uvanlig er det i alle fall ikke. Jeg kjenner flere som har fått påvist slike små forandringer, etter 6 måneder er de oftest borte. Er de ikke, fjernes de cellene det gjelder og så venter man en stund igjen. Hadde det vært en hastesak, ville du naturligvis blitt kalt inn mye før.

Eneste virus jeg vet om, er den som gir såkalte kjønnsvorter.

Du har ikke grunn til frykt, mener nå jeg. Men ny kontroll skal du selvsagtg til, som legen sier.

Annonse

for et år siden ble det oppdaget ved en tilfeldighet at jeg hadde chlamydia. fikk tabletten og måtte tilbake til etterkontroll etter noen uker. chlamydiaen var borte, men jeg hadde fått en celleforandring. skulle tilbake til kontroll etter 6 mnd, vilket ikke ble noe av pga personlige årsaker. men nå i mai eller juni tok jeg en ny celle pröve, og prövene var fine.

så forandringen kom av at jeg hadde hatt chlamydia, men hadde nå gått tilbake og blitt normale igjen.

gjett om jeg var glad :)

for det förste jeg tenkte på den gangen var jo kreft.

men slik var det jo ikke, er vist helt normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...