Gå til innhold

Kunst-håndverks galleri

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å åpne eget kunstgalleri og realisere en gammel drøm. Bestemmelsen ble tatt i natt. Noen tips om hvor jeg begynner? Gå i banken og få lån, finne egnet lokale, starte oppussing, skaffe kunstverk, få tak i kunstnere, åpne kafe ved siden av, muligens ha stoffer og spesielle ting til saglgs. Trenger jeg å søke om tillatelse og hvor da? Hvor lang tid tar dette? Dette var en brainstorming, tar imot alle tips med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115431-kunst-h%C3%A5ndverks-galleri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke til!

Bare et lite tips... ser mange gir for fort opp, men husk det tar noen år før du kommer på fote! Om det går et år og du ikke tjener noe, så ikke slutt av prosjektet ditt! Ser så mange eksempler der noen begynner noe (mye arbeid), men så ser de det blir så dyrt og så trekker de seg... Sett i gang, og det blir mye arbeid og utgifter i begynnelsen. Men det er spennende!!

Ulv I Faarikaal

Det første du trenger er en markedsundersøkelse. Fisn det ørten gallerier i samme gate fra før, og ørten som har gått konkurs, er det mulig at du bør åpne pølsekiosk i stedet. Åpne noe folk vil ha, så kan det svare seg økonomisk.

Hva slags kunstverk tenker du på? (nysjerrig)

Kunsthåndverk av forskjellig slag. Har en venninne som syr mye patchwork, en annen som vever og har også en venn som er musiker. Har tenkt på sentrum av Oslo selvom det finnes noe der fra før. Grønland - Grunerløkka området. Vil også satse litt på litteratur med opplesning osv. Foreløpig så er planene i hodet på meg og ingen andre steder.

Annonse

Det første du trenger er en markedsundersøkelse. Fisn det ørten gallerier i samme gate fra før, og ørten som har gått konkurs, er det mulig at du bør åpne pølsekiosk i stedet. Åpne noe folk vil ha, så kan det svare seg økonomisk.

Jeg selv synes det er mere spennende med gallerier enn pølsekiosker. Setter meg aldri og slapper av i en pølsekiosk. Det er mange som vil ha gallerier i Oslo og en del av dem fra før. Det betyr ikke at ingen ønsker mer, blir vel litt vanskelig å sette inn spørreundersøkelse i avisen først for å spørre om noen ønsker galleri i sentrum av Oslo? Foreløpig er planene i hodet på meg.

Gjest torjus

Kunsthåndverk av forskjellig slag. Har en venninne som syr mye patchwork, en annen som vever og har også en venn som er musiker. Har tenkt på sentrum av Oslo selvom det finnes noe der fra før. Grønland - Grunerløkka området. Vil også satse litt på litteratur med opplesning osv. Foreløpig så er planene i hodet på meg og ingen andre steder.

Og malerier/kunst på veggene...

Ulv I Faarikaal

Jeg selv synes det er mere spennende med gallerier enn pølsekiosker. Setter meg aldri og slapper av i en pølsekiosk. Det er mange som vil ha gallerier i Oslo og en del av dem fra før. Det betyr ikke at ingen ønsker mer, blir vel litt vanskelig å sette inn spørreundersøkelse i avisen først for å spørre om noen ønsker galleri i sentrum av Oslo? Foreløpig er planene i hodet på meg.

Jeg har sett for mange tape sine surt oppsparte penger på drømmer.

Det finnes konsulenter og offentlige instanser for etablerere, som kan hjelpe deg med markedsundersøkelser og forretningsplaner.

Annonse

Har ikke lyst til å ta fra deg motivasjonen eller noe, men er enig i Ulv.

Det starter med en idè slik du har nå. Det neste steget er IKKE å sette planene ut i livet. Du MÅ vurdere om det er et marked for det du ønsker å selge. En markedsundersøkelse setter du ikke inn i avisa. Det kan være så enkelt å slå opp i gule sider. Hva finnes fra før? Reis rundt å se, spionèr. Alle AS kan du få tilsendt årsregnskapet fra Brønnøysundregisteret. Snakk med folk du mener vil være målgruppen din..

Lag forretningsidè med klare mål og delmål med det du starter opp. Vurder kostnader og inntektsmuligheter..

Har ikke lyst til å ta fra deg motivasjonen eller noe, men er enig i Ulv.

Det starter med en idè slik du har nå. Det neste steget er IKKE å sette planene ut i livet. Du MÅ vurdere om det er et marked for det du ønsker å selge. En markedsundersøkelse setter du ikke inn i avisa. Det kan være så enkelt å slå opp i gule sider. Hva finnes fra før? Reis rundt å se, spionèr. Alle AS kan du få tilsendt årsregnskapet fra Brønnøysundregisteret. Snakk med folk du mener vil være målgruppen din..

Lag forretningsidè med klare mål og delmål med det du starter opp. Vurder kostnader og inntektsmuligheter..

Jeg har ofte snakket med andre rundt om det jeg har lyst til. Jeg tror ikke de tankene jeg har er noe som ikke kan realiseres, jeg må bare finne ut hvor jeg skal begynne siden jeg aldri har gjort noe lignende før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...