nöytrala Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 har nettopp kommet hjem i fra hunde utstilling, og er veldig fers i dette. skal skrive ned hva han har fått, men husker ikke hvilken slöyfe som står for hva. etter förste vurdering fikk han med seg to röde og en lilla slöyfe. andre gangen for å vurdere best i rase, fikk han med seg rosa og röd, og gul og röd. når det var dags for å vurdere beste rasen av da åtte raser kom han på fjerde og fikk en grönn slöyfe. og betegnelsene; JK, JKK, HP, CK, BHK, BIR. håper at noen kan hjelpe meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115440-hundeutstilling-og-sl%C3%B6yfer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høne I Frikassè Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Søk på hundeutstilling og sløyfer på www.google.com så får du mange treff. Her er noe jeg sakset fra en side: Første klasse inn er juniorklassen (JK). Hundene kvalitetspremieres med 1. premie (rød sløyfe), 2. premie (blå sløyfe), 3. premie (gul sløyfe), 0. premie (grå sløyfe) eller KIP (brun sløyfe som betyr "kan ikke premieres"). De hundene som ikke får 1. premie vil få utdelt kritikkene sine og skal ikke inn i ringen igjen. De hundene som fikk 1. premie skal inn i ringen for å delta i konkurranseklassen (JKK). Her blir de plassert: 1JKK (rød sløyfe), 2JKK (blå sløyfe), 3JKK (gul sløyfe), 4JKK (grønn sløyfe) og res JKK (5. best, får ikke sløyfe). Dommeren vil i enkelte tilfeller dele ut hederspremie (HP) (lilla sløyfe) til de høyest plasserte hundene i konkurranseklassen. Disse vil da være kvalifisert til å delta i vinnerklassen. De som ikke får HP får utdelt sine kritikker og skal ikke inn i ringen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115440-hundeutstilling-og-sl%C3%B6yfer/#findComment-691639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Her er utstillingsreglene fra NKK: http://www.nkk.no/pdfmappe/regler_utstilling.pdf Se der for beskrivelse av klassene:) Hunden din er altså i alderen mellom 9-15 mndr (juniorklassen). Det er den yngste klassen for voksne hunder). Tror det ble slik: rød sløyfe -for å vinne over hannhundene i sin klasse (JK) rød sløyfe2 -for å vinne over tispene i sin klasse (JK) lilla sløyfe -hederspremie (HP)som gir han anledning til å konkurrere mot klassene over han. HP gjorde at han konkurrerte i klassen Junior Konkurranseklasse (JKK). Hmm , var det ingen tisper i klassen? Skulle tro at den første røde var i JK, mens den andre røde var i JKK. Uansett, etter JKK var han beste hund som deretter konkurrerte mot hundene i Vinnerklassen (VK -som er vinnerne av JKK med HP, AUK (Åpen unghund 15-24mndr) med HP og vinneren av AK). Han var så fin at dommeren mente han var var av Certifikatkvalitet (CK)-det vil si at han har potensiale til å bli Norsk UtstillingsChampion. Det som er enda bedre (og som bare tildeles én hund i VK er et rent Certifikat (Cert). Det er dette dere aller helst vil ha tre av for å bli utstillings champion:-) I Vinnerklassen ble han beste hannhund (BHK) og konkurrerte mot den beste tispen og vant: så ble han Best i Rasen (BIR -rød og gul sløyfe). Etter at han ble BIR så var han i gruppen med alle de andre rasene som representerer hans gruppe. I gruppen sier du han ble nr 4, dvs at han fikk 4BIG. Ikke verst! Gratulerer så mye. Om du ikke skjønte så mye så skal du være fornøyd ihvertfall for det var en bra debut! :-) Er noe uklart så bare spør -det er ikke lett å forstå disse reglene og sløyfene og det er mulig jeg har gått i surr bare mens jeg skrev her..:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115440-hundeutstilling-og-sl%C3%B6yfer/#findComment-691658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nöytrala Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Her er utstillingsreglene fra NKK: http://www.nkk.no/pdfmappe/regler_utstilling.pdf Se der for beskrivelse av klassene:) Hunden din er altså i alderen mellom 9-15 mndr (juniorklassen). Det er den yngste klassen for voksne hunder). Tror det ble slik: rød sløyfe -for å vinne over hannhundene i sin klasse (JK) rød sløyfe2 -for å vinne over tispene i sin klasse (JK) lilla sløyfe -hederspremie (HP)som gir han anledning til å konkurrere mot klassene over han. HP gjorde at han konkurrerte i klassen Junior Konkurranseklasse (JKK). Hmm , var det ingen tisper i klassen? Skulle tro at den første røde var i JK, mens den andre røde var i JKK. Uansett, etter JKK var han beste hund som deretter konkurrerte mot hundene i Vinnerklassen (VK -som er vinnerne av JKK med HP, AUK (Åpen unghund 15-24mndr) med HP og vinneren av AK). Han var så fin at dommeren mente han var var av Certifikatkvalitet (CK)-det vil si at han har potensiale til å bli Norsk UtstillingsChampion. Det som er enda bedre (og som bare tildeles én hund i VK er et rent Certifikat (Cert). Det er dette dere aller helst vil ha tre av for å bli utstillings champion:-) I Vinnerklassen ble han beste hannhund (BHK) og konkurrerte mot den beste tispen og vant: så ble han Best i Rasen (BIR -rød og gul sløyfe). Etter at han ble BIR så var han i gruppen med alle de andre rasene som representerer hans gruppe. I gruppen sier du han ble nr 4, dvs at han fikk 4BIG. Ikke verst! Gratulerer så mye. Om du ikke skjønte så mye så skal du være fornøyd ihvertfall for det var en bra debut! :-) Er noe uklart så bare spør -det er ikke lett å forstå disse reglene og sløyfene og det er mulig jeg har gått i surr bare mens jeg skrev her..:-) takk for svar jeg er kjempe fornöyd dro til utstillinga i håp om i hvertfall å få en blå slöyfe, hadde han fått dårligere kune jeg ikke fått meldt han på jaktpröve. men synes jo selv at han er en 1. klasses hund he he og han dro med seg alt i svarthundklassen, det var KJEMPE morro 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115440-hundeutstilling-og-sl%C3%B6yfer/#findComment-691877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.