Gå til innhold

Staff er en gammel erkedust, men skal han drepes ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er en kjempe viktig debatt.. som kjent er det jo desverre mange menn(og kanskje damer og?) som faktisk har seksuelle forhold med unger

Det synes jeg er noe herk.

Derfor bør det oppfordres til åpenhet og snakk, (der alle aktørene får slippe til med sine meninger), så kanskje vi kan forstå mer av hvorfor.. Og hvis vi forstår hvorfor får vi kanskje minimert..

Faenskap begynner ikke å eksistere når eller fordi vi snakker om det. Det eksisterer også når vi lar være..

Jeg synes det er få grunner som er gode nok til at man skal unnlate åpenhet.

Men tror du det blir flere, eller færre, voksne som har "kjærlighetsforhold med barn" hvis Staff & Co normaliserer det?

Igjen - hvor "fæle" må forslagene være før du mener at debatten ikke er "viktig"?

Med vennlig hilsen

• Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

47

• Ulv I Faarikaal

39

• laguna1365380434

10

• huufsa

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor er innlegget hvor jeg forsvarer erkedusten Staff ?

Det skulle selv du klare å finne, siden du har snakket om det i mange innlegg i kveld.

Du skriver forsvars-innlegg for fyren, for å forsvare han mot ikke-eksisterende drapstrusler. (altså, ditt eget påfunn)

Skrevet

Jeg syns at dere begge er jævli' barnslige i denne tråden!

*rister på hodet*

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Men tror du det blir flere, eller færre, voksne som har "kjærlighetsforhold med barn" hvis Staff & Co normaliserer det?

Igjen - hvor "fæle" må forslagene være før du mener at debatten ikke er "viktig"?

Med vennlig hilsen

Håper på færre!

Om debatten fungerer, problemet blir belyst riktig osv, osv, osv....Hvis pedofile blir hørt kan de muligens bli fanget opp, det kan kanskje eksistere bedre tilbud for ofre osv, osv, osv..Tror det er viktig at alle stemmene blir hørt.

Tror i hvertfall ikke statistikken blir anerledes, forandrer seg til det negative i hvertfall, av åpen diskusjon..

Tror du normale menn, uten pedofile tilbøyeligheter tar Staff på ordet?;) Det er i såfall alvorlig underkjennende for menn som gruppering, og påfølgende noe av det verste jeg har hørt..

Jeg mener derfor "normaliserings" begrepet du benytter blir feilslått..

Hvis det var et problem i Norge pr. nå at noen gasset/ønsket å gasse jøder tror jeg mest absolutt vi hadde trengt å snakke om det. Med engang. Og særlig med de som ville.

Jeg tror ikke meninger har godt av å bli kneblet, rett og slett.

Skrevet

Håper på færre!

Om debatten fungerer, problemet blir belyst riktig osv, osv, osv....Hvis pedofile blir hørt kan de muligens bli fanget opp, det kan kanskje eksistere bedre tilbud for ofre osv, osv, osv..Tror det er viktig at alle stemmene blir hørt.

Tror i hvertfall ikke statistikken blir anerledes, forandrer seg til det negative i hvertfall, av åpen diskusjon..

Tror du normale menn, uten pedofile tilbøyeligheter tar Staff på ordet?;) Det er i såfall alvorlig underkjennende for menn som gruppering, og påfølgende noe av det verste jeg har hørt..

Jeg mener derfor "normaliserings" begrepet du benytter blir feilslått..

Hvis det var et problem i Norge pr. nå at noen gasset/ønsket å gasse jøder tror jeg mest absolutt vi hadde trengt å snakke om det. Med engang. Og særlig med de som ville.

Jeg tror ikke meninger har godt av å bli kneblet, rett og slett.

Mange pedofile er pedofile uten å forgripe seg.

Når det så plutselig, fra en utdannet og artikulert høyesterettsadvokat, forklares at slike "kjærlighetsforhold" kan være "nyttige" for barnene, ser du ikke faren i det?

Det er mange som venter på en unnskyldning til å "gjøre noe". Dessverre.

====

Du skriver: "Hvis det var et problem i Norge pr. nå at noen gasset/ønsket å gasse jøder tror jeg mest absolutt vi hadde trengt å snakke om det."

Vi hadde trengt å stoppe gassingen. Vi hadde trengt å arrestere de som oppfordrer til gassing - fordi det åpenbart er ulovlig. ("Medvirkning til kriminalitet").

Med vennlig hilsen

Skrevet

*rister på hodet*

Vi vil jo gjerne at du skal få være med! *glis*

===

Har du funnet noen drapstrusler mot Staff på Overgrep?

*klem*

Skrevet

Du skriver forsvars-innlegg for fyren, for å forsvare han mot ikke-eksisterende drapstrusler. (altså, ditt eget påfunn)

Er ikke det nøyaktig den samme teknikken du selv benytter gang på gang?

Er det derfor du så raskt mener å "kjenne den igjen" her?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Er det ikke moro?

Hvis du lar være å trakassere meg, noe du vet ikke nytter, så skal jeg la være.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

*rister på hodet*

Be sør å slutte med tullet, det er alltid han som begynner med urimelig trakassering. Jeg har aldri forsvart erkedusten og det vet han, det er *meg* han er ute etter.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Vi vil jo gjerne at du skal få være med! *glis*

===

Har du funnet noen drapstrusler mot Staff på Overgrep?

*klem*

Har du funnet et eneste innlegg fra meg som forsvarer Staff ?

*Fremdeles* lurer jeg på hvorfor du hater en anonym person så mye at du dikter opp innelgg som ikke eksisterer. Du er en underlig skrue, hva har du å hente på det ?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Er ikke det nøyaktig den samme teknikken du selv benytter gang på gang?

Er det derfor du så raskt mener å "kjenne den igjen" her?

Ikke uten grunn jeg la til noe opplagt feil som han kunne gripe tak i.

Skrevet

Ikke uten grunn jeg la til noe opplagt feil som han kunne gripe tak i.

Han gjør jo nøyaktig det samme når det gjelder hans egne forsvarsinnlegg mot all verdens muslimer.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Når det så plutselig, fra en utdannet og artikulert høyesterettsadvokat, forklares at slike "kjærlighetsforhold" kan være "nyttige" for barnene, ser du ikke faren i det?

====

Du skriver: "Hvis det var et problem i Norge pr. nå at noen gasset/ønsket å gasse jøder tror jeg mest absolutt vi hadde trengt å snakke om det."

Vi hadde trengt å stoppe gassingen. Vi hadde trengt å arrestere de som oppfordrer til gassing - fordi det åpenbart er ulovlig. ("Medvirkning til kriminalitet").

Med vennlig hilsen

>>Når det så plutselig, fra en utdannet og artikulert høyesterettsadvokat, forklares at slike "kjærlighetsforhold" kan være "nyttige" for barnene, ser du ikke faren i det?

Jeg ser åpnebart faren, og er samtidig enig med laguna at slikt må ut i det offentlige rom, slik at det kan tilbakevises og begrunnes hvorfor det er feil og hvilke konsekvenser det vil få for de som gjør det og for offeret. Det skal altså være klare ord på ting. At en ytrer og 100 står opp og tilbakeviser er riktig samfunnsdebatt.

Det er ikke mange tiår siden barn ikke ble trodd og ingen trodde at slikt skjedde eller ville skje. Vi ønsket ikke å vite. Her kommer det en som setter sjokkerende ord på ting og river alt åpent.

I dag sitter vi og ser tilbake på tausheten og ignoransen i gamle dager, mens skandale på skandale blir rullet opp i barnehjemsmiljøene rundt i landet. Hadde vi hatt kunnskaper og mot, kunne mye vært forhindret.

Staff skremmer opp de vi har bruk for i denne debatten: de som vet hva de snakker om.

Når sør snakker om at jeg forsvarer Staff, tar han feil. Å trakassere debattanter på denne måten tjener ingen. Men han tror i sin lille innsnevrede verden at terror er et akseptabelt våpen bare hensikten er hellig nok, og om noen uskyldige går med, så er det en akseptabel pris. Det er det ikke.

De uskyldig dømte blir en hemsko av dimensjoner. Når det blir avslørt at de er uskyldige, vil det skade saken mye mer enn om en skyldig gikk fri. Den frigitte uskyldige vil fremme sin sak og bringe nådeløs dom over de som dømte h*n. Etter det vil færre bli siktet og dømt, terskelen vil bli mye høyere for å sikte noen.

Kanskje det er bra, kanskje ikke. Kanskje færre skyldige blir siktet og dømt, men også færre uskyldige.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Han gjør jo nøyaktig det samme når det gjelder hans egne forsvarsinnlegg mot all verdens muslimer.

Å komme med feil påstander for å trakassere er altså ikke noe nytt ?

Ikke jeg som fant det opp?

Skrevet

Å komme med feil påstander for å trakassere er altså ikke noe nytt ?

Ikke jeg som fant det opp?

Ikke du som fant opp det nei:-)

Er blitt benyttet av Sør noen tusentalls ganger tidligere her på DOL, og vil nok bli benyttet av Sør også i fremtiden.....

At han vet at vi vet spiller nok liten rolle. For uten denne type argumentering, så blir det jo ikke så mye igjen av han....:-)

Gjest slitern
Skrevet

Fikk helt vondt at å se Elin Tvedt og Staff på TV. Det var det ekleste jeg har sett på lenge. Elin som sitter deg med de store tinntallerkenøynene sine og den gamle grisen Staff som sier "er du tjukk i hodet eller" og tukler med hendene hennes. Æsj.

Skrevet

Du innrømmer personforfølgelse, det er fint, jeg skal notere det.

Det er sjelden han tråkker i det så grundig som det han gjorde nå. Når det kommer fra en som piper "Diskuter sak, ikke Sør!" til stadighet, så blir det hele ekstra fornøyelig.

Skrevet

Har du funnet et eneste innlegg fra meg som forsvarer Staff ?

*Fremdeles* lurer jeg på hvorfor du hater en anonym person så mye at du dikter opp innelgg som ikke eksisterer. Du er en underlig skrue, hva har du å hente på det ?

Hvor stod drapstruslene som fikk deg til å spørre om Staff skal drepes?

laguna1365380434
Skrevet

====

Med vennlig hilsen

Det sier seg selv at gassingen måtte stanset først..:)

Men deretter hadde vært svært sentralt å prøve å kartlegge hvorfor slikt skjedde og hvorfor noen ønsket det skulle være slik..

Jeg har ingen tiltro til den signal effekten du beskriver. Jeg tror ikke eksempelet kan skape kaos og kriminalitet.

Hvis noen er latent pedofile, med et mulig ønske, eller en trang til å praktisere tror jeg et hvilket som helst ytre intensiv kan være utslagsgivende.. et nyhetsoppslag, en film, en bok, to unger som leker i huskestativet.. Hva som helst..

Ville du forby f.eks "lolita"? En vannvittig god bok, men den forfekter jo en syk manns holdninger og lyster..

Selvfølgelig kan også Staff sine ytringer kanskje fungere på samme måte, men det spiller mindre rolle, siden noe, etter all sansynlighet, ville komme til å triggre legningen før eller senere..

Det blir helt parallelt med å si at f.eks voldsfilmer er årsaken til enkelte voldshandlinger, mens det i virkeligheten har seg slik at de heller virket utløsende på et sykt individ som før eller siden hadde bikket..

Ytringer, meninger og legninger er ikke vold eller mishandling. Men vi må prøve å få åpenhet slik at ingen av disse kan komme yil å utvikle seg til å bli mishandling. Her er det min overbevisning at det kan best gjøres ved diskusjon og god belysning.

Hvis vi skulle forhindre at gale mennesker skulle motta alle former for ytre stimuli som kunne påvirke eller utløse latent forbrytelse måtte vi forby nesten alt. Og hvis dette var målet, måtte selvsagt også ytringsfriheten ryke. Jeg ser bare ikke at det er veien å gå;)

Jeg sier igjen : Åpenhet og diskusjon er ikke farlige ting, som skaper kriminalitet.Kriminaliteten finnes, også om vi unlater å debattere den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...