Gå til innhold

Student og frokost

Anbefalte innlegg

Gjest student in spe
Skrevet

Spiser dere frokost?

Jeg blir student om noen dager og tenkte jeg skulle begynne å spise frokost igjen. har ikke gjort det siden barneskolen.

Hva spiser du til frokost?

Hvor tidlig på dagen orker du mat?

En kopp kaffe latte, kan det kvalifisere som frokost? :)

Skrevet

Ja, jeg klarer meg ikke uten frokost. Jeg orker sjelden særlig mye om morgenen men en god morgen yoghurt eller bolle med frokostblanding får jeg alltids i meg. Det er ikke lurt å hoppe over frokosten.

Skrevet

Nei, en kopp latte kan nok neppe kalles for frokost. Dytt ned ei brødskive på rein vilje, ta en kopp kaffe av ønsket type til og få fart på forbrenningen. Du tenker bedre og våker mer når du har litt "underlag".

Skrevet

forelesning uten frokost er døden, og du er nødt å ha med vann for å holde deg våken. mulig kaffe er lurt, blir så skjelven av det på morgenen jeg. dytte ned en brødskive ja, knekkebrød med brie, frokostblanding... en god start på dagen er veldig avgjørende faktisk!

Gjest lis@bet
Skrevet

Uten frokost besvimer jeg på jobben i 10-tida. Helt umulig for meg å ikke spise om morgenen!

For tida er jeg drittlei av den gamle brødskiva, så det går i havregryn med melk og litt Crusli (for å få litt søtsmak.) Frokostblanding med yoghurt er også godt, f.eks. crusli med melonyoghurt.

Må jeg spise brød vil jeg helst riste skivene. Kaffe orker jeg ikke på morgenen, får den store sjelven av det..

Skrevet

Jeg klarer som regel ikke å spise med en gang jeg står opp. Hvis jeg har tidlig forelesning drikker jeg gjerne bare litt vann hjemme, tar med vann i en flaske, og kjøper med meg noe i kantinen på veien inn til forelesningen. (Vaffel med brunost.. nam). Blir dyrt i lengden om man har forelesning hver dag selvsagt, men en gang eller to i uka er ikke noe problem. Studentkantiner er ofte relativt billige. Har jeg tid til å våkne før jeg går hjemmefra spiser jeg hjemme.

Skrevet

Har som regel god matlyst om morgenen. Synes det er forferdelig å være på skolen uten mat i magen om morgenen. Mellk funker også bra. Føler meg mye mer våken og opplagt.

Frokost er vanligvis en skive med noe form for sunt pålegg på.

Gjest Raffine
Skrevet

Ja, jeg klarer meg ikke uten frokost. Jeg orker sjelden særlig mye om morgenen men en god morgen yoghurt eller bolle med frokostblanding får jeg alltids i meg. Det er ikke lurt å hoppe over frokosten.

Jeg har som regel så dårlig tid om morgenen at jeg ikke rekker frokost. Men jeg pleier å smøre med meg matpakke som jeg spiser enten på bussen eller under første forelesning. Mat må jeg ha, ellers greier jeg ikke å følge med i undervisningen.

Gjest Pricilla
Skrevet

Er ikke student, men jobber - så hjernen må være våken ¨år jeg begynner kl. 8.00. Står opp 6.30, dusjer og sminker meg, så kaster ejg i mg en skive med masse fiber (må ha det pga fordøyelsen) og et glass melk så går jeg..

De dagene jeg ikke rekker å spise blir jeg sløv. ukonsentrert, kvalm og skrubbsulten.

Gjest frokostblanding
Skrevet

Spiser en talerken frokostblanding som regel.. eller en brødskive eller to.

laguna1365380434
Skrevet

Den blir svært enkel, Er ikke sulten om morgenen, men det hender jeg husker å spise en banan, en youghurt, et knekkebrød e.l

Kaffe derimot, husker jeg alltid..:o)

Satser på lunchen i stedet..

Skrevet

Jeg tar 1 liten boks ananas (med saften) og 1 banan, kjører det med stavmikser og drikker.

Sunt, godt og mettende lenge.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tar 1 liten boks ananas (med saften) og 1 banan, kjører det med stavmikser og drikker.

Sunt, godt og mettende lenge.

Det hørtes lurt og godt ut..:o)

Kan man lage kvelden i forveien eller blir det fort ekkelt?

Skrevet

Jeg har aldri prøvd å lage det kvelden før - det går så fort at selv jeg har tid til å lage det om morgenen. ;o)

Av og til putter jeg i annen frukt jeg har for hånden også - jordbær og pære, for eksempel. Det er namenam!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har aldri prøvd å lage det kvelden før - det går så fort at selv jeg har tid til å lage det om morgenen. ;o)

Av og til putter jeg i annen frukt jeg har for hånden også - jordbær og pære, for eksempel. Det er namenam!

Det skal prøves! :o)

Gjest papirtiger
Skrevet

Kan definitivt ikke lages kvelden før. Frukten bare synker og blir helt jævlig. Smoothies må drikkes umiddelbart.

laguna1365380434
Skrevet

Kan definitivt ikke lages kvelden før. Frukten bare synker og blir helt jævlig. Smoothies må drikkes umiddelbart.

Ok, men etter sigende var det visst kjappe greier å lage.

Men litt dumt at det ikke kunne mikses på kveldstid..Jeg har knapt tid til å knyte sko engang om morgenen..

Gjest papirtiger
Skrevet

Ok, men etter sigende var det visst kjappe greier å lage.

Men litt dumt at det ikke kunne mikses på kveldstid..Jeg har knapt tid til å knyte sko engang om morgenen..

Det er kjempelett å lage smoothies. Det som derimot er kjedelig er å vaske den forbanna blenderen...

laguna1365380434
Skrevet

Det er kjempelett å lage smoothies. Det som derimot er kjedelig er å vaske den forbanna blenderen...

Ja, det er faktisk et helvete..

Særlig fordi det garantert kommer til å bli blandt de tingene jeg IKKE får tid til om morgenen..:)

Jeg "glemte" den forøvrig i nesten en uke engang, med dundersalt og vodka i, etter et særdeles mislykket forsøk på å lage shots.. Den vasken tok tid..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...