Gå til innhold

Grete Roede

Anbefalte innlegg

Gjest lubben mamma
Skrevet

Jeg har 5 seige svangerskapskilo jeg nå skal slanke vekk, og vurderer Grete Roede kurs. Har kikket litt på nettsidene deres og funderer bare på hvordan i huleste man kan bli mett av 1200 kalorier?

Noen som klarer å leve på så lite?

Riktignok så sitter jeg på kontor og er ikke så sporty at det gjør noe, men jeg går tur en halvtime hver dag.

Kommer jeg ikke til å dø av sult?

Gjest 1000kalorier
Skrevet

Jeg lever stort sett på 1000 kalorier hver dag, og har ikke dødd av sult enda. Men enkelte trenger vel kanskje mer enn andre.

Gjest lubben mamma
Skrevet

Jeg lever stort sett på 1000 kalorier hver dag, og har ikke dødd av sult enda. Men enkelte trenger vel kanskje mer enn andre.

Herlighet? Hvordan overlever du?

Det er jo sinnsykt lite mat?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Spis sundt, og kos deg om lørdagen. Skal du ned så lite, husk du har god tid! Trenger du egentlig veie maten og telle kalorier? Jeg mener nei.. bruk sunn fornuft heller.

Gjest lubben mamma
Skrevet

Spis sundt, og kos deg om lørdagen. Skal du ned så lite, husk du har god tid! Trenger du egentlig veie maten og telle kalorier? Jeg mener nei.. bruk sunn fornuft heller.

Sunn fornuft er nok det beste, men jeg eier ikke viljestyrke så jeg er nødt for å telle kalorier.

Hvertfall til buksa passer :)

Gjest 1000kalorier
Skrevet

Herlighet? Hvordan overlever du?

Det er jo sinnsykt lite mat?

Jeg er vant til å spise så lite, så det går helt greit.

Gjest lubben mamma
Skrevet

Ok..du har kanskje lav forbrenning eller beveger deg lite?

Skrevet

Jeg har flere ganger gått på Grete Roede og lignende kurs, og blir alltid mett av de mengdene vi får lov å spise. Problemene oppstår etter slankekurene, når jeg begynner å spise "ulovlige" ting i store mengder. Så jeg legger alltid på meg de tapte kiloene igjen (evt. + noen flere).

Er du bare 5 kg overvektig, begynn iallfall ikke på noen hard kur, da blir du lett 10 kg overvektid til neste år....

Gjest lubben mamma
Skrevet

Jeg har flere ganger gått på Grete Roede og lignende kurs, og blir alltid mett av de mengdene vi får lov å spise. Problemene oppstår etter slankekurene, når jeg begynner å spise "ulovlige" ting i store mengder. Så jeg legger alltid på meg de tapte kiloene igjen (evt. + noen flere).

Er du bare 5 kg overvektig, begynn iallfall ikke på noen hard kur, da blir du lett 10 kg overvektid til neste år....

Kanskje jeg rett og slett skal spise litt mer, 1500 kalorier kanskje, og spise litt "ulovlig" mat mens jeg går ned, slik at jeg ikke fråtser etterpå?

Søker litt råd her, for jeg vil ikke ende opp med ødelagt forbrenning og kilo i pluss etterpå.

Skrevet

Kanskje jeg rett og slett skal spise litt mer, 1500 kalorier kanskje, og spise litt "ulovlig" mat mens jeg går ned, slik at jeg ikke fråtser etterpå?

Søker litt råd her, for jeg vil ikke ende opp med ødelagt forbrenning og kilo i pluss etterpå.

Veldig viktig det der. Alt som har ordet "kur" i seg er skadelig. Det innebærer at noe er midlertidig og kan ofte ses på som en straff for tidligere synder. Finn en livsstil du kan leve med resten av livet og bruk et år på å gå ned de kiloene mens du øker aktivitetsnivået ditt. Slik kan du unngå at problemet blir både permanent og verre. Lykke til!

Gjest SATS jenta
Skrevet

Du må da være sinnsykt tynn og ha en ødelagt forbrenning?

Trening og litt mindre og sunnere mat er en mye bedre måte å slanke seg på :)

Høne I Frikassè
Skrevet

Hei!

Jeg har gått mange GR kurs. Det som er viktig, er å forstå hva et sunt kosthold er. Bli inneforstått med hvor mye det er normalt å spise hvis man skal gå ned i vekt kontra det å holde vekten. (ikke minst det å gå opp!)

Det er lurt å telle kalorier en liten stund. Men man må ikke bli for opphengt i kaloriene. Etter 14 dager - 2 uker, så forstår man gamet og man klarer seg ofte med en liten kontrollveiing innimellom.

Det å gå på kurs og treffe likesinnede, bli backet opp og ha et sted hvor man kan dele erfaringer, stille spørsmål osv er veldlig lurt. Jeg er heller ikke av den svært så viljesterke typen, men på GRkurs så klarer jeg alltid å nå målene mine.

Begynnte på kurs i september i fjor. Bestemte meg for å ta ti kilo til jul. Det klarte jeg akkuratt - på grammet. Hadde videre et mål om 15 kilo fra nyttår til sommmeren - 1. juni. Fant ut i januar at jeg var gravid og la hele slankingen på is, men fortsatt med fokus på å spise sunt. Har seks uker til termin og har gått opp fem kilo. Knapt fem kilo. Forrige svangerskap gikk jeg opp 24 kilo, så det er klart at det har hatt en varig innvirkning på meg dette med å spise sunt. Jeg koser meg når jeg føler for det.

Jeg skal ned mye mer enn deg, så jeg (før svangerskapet) lå på rundt 1400 - 1600 kalorier. Det passer meg utmerket. Har beinskade som gjør at jeg ikke kan sykle eller løpe eller gå fort. Kan derfor bare gå rolige turer. Jeg kan heller ikke svømme, da skulderen er fucked når jeg svømmer. Derfor - moderat mosjon.

Når du bare skal ned fem kilo, så kan du på et GRkurs klare det på bare fem uker. Men jeg synes det blir helt feil. Hvis du legger deg på en halv kilo i uken, så går du sakte ned i vekt, kroppen klarer å henge med og vekttapet blir varig. Du slipper også å sultefôre deg slik at du går på en skikkelig smell når de fem kiloene er gått ned. Du går også ned mer fett på denne måten. Ved å stresslanke deg, så mister man først mye vann og så tærer det på muskelmassen.

Sats på å ligge rundt 1200 - 1300 kalorier - alt avhengig av mosjonsnivå. De første dagene vil du nok kjenne sultfølelse, men husk å drikk minst (!) to liter rent vann om dagen - i tillegg til kaffe, te, saft osv. I løpet av en uke med mye slit, frustrasjon og oppgitthet, så vil du straks føle deg mye bedre. Spis litt mer de dagene du trener. Ikke spis noe usunt som chippa og sjokkis, feite sauser og alkohol på hverdagene. Kos deg heller på lørdagen.

Dette kan også SierDuDet (nicket han bruker her) ganske mye om. Send han et innlegg på Meldinger og be han skrive litt til deg. :o)

Dette klarer du. Det vet jeg! :o)

Lykke til!

Klem,

Gjest 1000kalorier
Skrevet

Du må da være sinnsykt tynn og ha en ødelagt forbrenning?

Trening og litt mindre og sunnere mat er en mye bedre måte å slanke seg på :)

Jeg er tynn, men ikke sinnsykt tynn. Forbrenningen min er det heller ingenting i veien med. Har aldri vært spesielt glad i mat, og har alltid spist lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...