Gå til innhold

Reklamasjon på TV som er 3 år

Gjest tv slaven som ingenting tv har nå

Anbefalte innlegg

Gjest tv slaven som ingenting tv har nå

Har en feil på mitt 29 tommers Nokia tv som var kjøpt i jan for 3 år siden. Feilen er såpass "alvorlig" at jeg ikke kan se på tv for et verksted sa at feilen kunne bli større. Selve bildet er blitt tykkt og lite på selve skjermen. Hva skjer med tanke på garanti som var 24 mnd? da må jo dette isåfall gjelde reklamasjon som jeg tror er fem år eller? Hva kan jeg forvente meg egentlig og hva kan jeg kreve. Tv`et kostet kr 8000,-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115636-reklamasjon-p%C3%A5-tv-som-er-3-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge kjøpsloven har du inntil 5 års reklamasjonsrett på varer som er ment å vare minst så lenge. Ett TV-apparat er så absolutt ment å vare lenger enn 3 år, og det finnes dessuten en høyesterettsdom som bekrefter denne retten for elektronikkprodukter.

Du kan imidlertid trygt regne med at forretningen ikke ønsker å akseptere dette, og ikke vil godta å reparere apparatet uten kostnader for deg.

Du bør kontakte forbrukerkontoret i fylket du bor i for å få mer detaljert informasjon om dine rettigheter og plikter.

I følge kjøpsloven har du inntil 5 års reklamasjonsrett på varer som er ment å vare minst så lenge. Ett TV-apparat er så absolutt ment å vare lenger enn 3 år, og det finnes dessuten en høyesterettsdom som bekrefter denne retten for elektronikkprodukter.

Du kan imidlertid trygt regne med at forretningen ikke ønsker å akseptere dette, og ikke vil godta å reparere apparatet uten kostnader for deg.

Du bør kontakte forbrukerkontoret i fylket du bor i for å få mer detaljert informasjon om dine rettigheter og plikter.

For at du skal få utgiftene dine dekket kommer det an på hva som er gale. Inni denne 5års reklamasjons fristen er det egne regler for hvilke deler det er 5 år på. Slte deler er ikke 5år men 2 år. F.eks så er billedrør 5 år. Dise opplysningene bør du få fra verkstedet før du klager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...