Gå til innhold

Hvorfor er menn så arrogante?

Anbefalte innlegg

Gjest pannekake
Skrevet

Hvorfor er det så utrolig vanskelig for en mann å si setningen: beklager, men dette vet jeg ikke noe om?

Hvorfor sette alt på spill og insistere på noe, som erfaringsmessig har vist seg å være direkte feil? Hvorfor ikke ta høyde for at enkelte ting enten kan ha forandret seg siden sist, er ulikt fra her til der, eller at konsekvensene kan være noe helt annet enn det man har sett for seg? Hvorfor ikke bare ha det i bakhodet som en biiiiitteliten mulighet i hvertfall? *sukk*

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hvorfor er det så utrolig vanskelig for en kvinne å si setningen: beklager, men jeg tok feil !

Hvorfor sette alt på spill og insistere på noe, som erfaringsmessig har vist seg å være direkte feil? Hvorfor ikke ta høyde for at enkelte ting enten kan ha forandret seg siden sist, er ulikt fra her til der, eller at konsekvensene kan være noe helt annet enn det man har sett for seg? Hvorfor ikke bare ha det i bakhodet som en biiiiitteliten mulighet i hvertfall? *sukk*

Skrevet

Hvorfor er det så utrolig vanskelig for en kvinne å si setningen: beklager, men jeg tok feil !

Jeg kjenner svært få sånne kvinner også, men jeg kjenner like mange kvinner som menn...

:-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg kjenner svært få sånne kvinner også, men jeg kjenner like mange kvinner som menn...

:-)

Jeg også.

Men jeg kjente ei som faen ikke likte å innrømme feil.

Det med å innrømme feil er en vane. Det er ille første gangen kanskje, men etterhvert blir man så erfaren at man til og med kan be om unnskyldning.

Skrevet

Jeg også.

Men jeg kjente ei som faen ikke likte å innrømme feil.

Det med å innrømme feil er en vane. Det er ille første gangen kanskje, men etterhvert blir man så erfaren at man til og med kan be om unnskyldning.

Har du noen tips om hvordan en lærer en femåring noe slikt?

Begynner å tro at antipati mot å si unnskyld er medfødt.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Har du noen tips om hvordan en lærer en femåring noe slikt?

Begynner å tro at antipati mot å si unnskyld er medfødt.

Iherdig trening. Men jeg tror heller på å innse at man ikke kan trasse og true seg til velvilje fra andre. Belønning for god oppførsel, og avvisning ved dårlig.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Beklager, men dette vet jeg ikke noe om.

Beklager

Det sier menn når de forsøker vri seg unna.

Skrevet

Jeg sier det til stadighet. Problemet er at jeg er så forbanna god, at det ikke er noen som tror på meg. Og det gjør de rett i.

Skrevet

Spørsmålet er om det er mannen eller kvinnen som er arrogant.

Dersom en mann ikke vet, og menn innser at de ikke vet, kan en enten innrømme dette eller være påståelig. Dersom en innrømmer å ikke vite åpner en opp for kritikk og hån. Kanskje er det slik at kvinner (og menn) oftere håner menn som innrømmer at de ikke vet, mens en mann som er påståelig ikke åpner seg på samme måte og unngår hånen?

Og det er jo kjent at menn er problemløsere. Vårt ego klarer kanskje ikke å takle at vi ikke vet svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...