Gå til innhold

Oppheve sperring på konto

Anbefalte innlegg

Gjest skattesmell

Hvem kan oppheve en sperring på en konto? Jeg har en konto på mitt barn som jeg mener jeg sperret da den ble opprettet. Nå har jeg tenkt å bruke pengene for å betale restskatt, og betale tilbake til han i månedlige avdrag selvsagt.

Har ikke tenkt tanken på å røre disse pengene før jeg i et møte med skatteinnkreveren i kommunen ble gjort oppmerksom på at jeg ifølge min selvangivelse hadde en god del penger på bok, og dermed ikke kunne regne med utsettelse på restskatten. Så nå må noe av min sønns penger lånes. :-(

Hadde egentlig tenkt å be om å få betale skatten i månedlige avdrag, men det var visst veldig vanskelig. Så tenker jeg - det er vel det samme hvem jeg betaler til, min sønns sparekonto eller kommunen...........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115652-oppheve-sperring-p%C3%A5-konto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Konti er sperret med signaturer. Den /de som signerte på sperringen(e) kan oppheve dem.

Til en viss grad også banken når dokumentasjon foreligger, f eks dødsattest, oppfylt kontrakt, innløst pant/ veksel eller hva som er av andre opphevingsbetingelser for sperringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...