Gå til innhold

Kom ikke inn på andregangs inntak på ventelista....

Anbefalte innlegg

Gjest håper engang å komme med
Skrevet

Sto på ventelista til høgskoleutdanning (sykepleie), men kom ikke inn nå heller. Det sto i brevet at en kunne fortsatt stå på venteliste videre. Hva innbærer det egentlig? Hvor lenge står en på den lista?

En ting til, er det større sjanse å komme inn hvis en har søkt flere ganger? Ble deppa jeg av å ikke komme inn siden jeg er veldig motivert for å begynne.

Skrevet

Du blir ikke "forfremmet" ved å søke flere ganger. At du får tilbud om å fremdeles stå på venteliste betyr at det er flere inntak. Det er alltid noen andre i din situasjon som står på venteliste på andre skoler/ andre studier. Disse vil frigjøre plass i tredje omgang. Du bør også ringe skolen etter at studiet har begynt. Det er alltid noen som ikke møter opp. Lykke til.

Skrevet

Stemmer som jacob sier.

Men møt opp ved studiestart uansett! Hvis noen uteblir, kan du_kanskje_tilegne deg en plass (først til mølla, vet du...)

Lykke til!!!

Gjest håper engang å komme med
Skrevet

Du blir ikke "forfremmet" ved å søke flere ganger. At du får tilbud om å fremdeles stå på venteliste betyr at det er flere inntak. Det er alltid noen andre i din situasjon som står på venteliste på andre skoler/ andre studier. Disse vil frigjøre plass i tredje omgang. Du bør også ringe skolen etter at studiet har begynt. Det er alltid noen som ikke møter opp. Lykke til.

Tusen takk for svar, men virker det kanskje ikke litt overflødig å møte opp på skolen eller ringe etter studiet er starta? Tenker da på at det går automatisk til de som står på ventelista? Det hadde jo vært fristende å stille på skolen da, men virker det ikke litt dumt? Hvordan vet jeg om alle ikke har møtt feks.?

Skrevet

Tusen takk for svar, men virker det kanskje ikke litt overflødig å møte opp på skolen eller ringe etter studiet er starta? Tenker da på at det går automatisk til de som står på ventelista? Det hadde jo vært fristende å stille på skolen da, men virker det ikke litt dumt? Hvordan vet jeg om alle ikke har møtt feks.?

Vel, de har jo blitt strengere i disse dager. Ta en telefon i morgen og hør hvordan ståa er - og hva de anbefaler deg å gjøre. Man bør samle så mye informasjon som mulig - og være så smart som mulig. Muligheten for å bli tildelt plass avhenger jo selvsagt også av plasseringen din på ventelista.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...