Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ville ta kopi av alle filer jeg nevnte, formatere og reinstallere, men du kan installere XP oppå den gamle, og da kan det bli bra, men ikke sikkert.

Har du stor motvilje mot backup ? Eller har du ikke brenner ?

Jeg har brenner (tror jeg) - men aldri brukt den ..... men keg bare skrætsjer alt jeg da omtrent .....

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• punkyB

17

• Ulv I Faarikaal

16

• Hawkwind

4

• citoyen

3

Mest aktive i denne tråden

Og det betyr at du bare sletter alt uten kopier ?

Ja i grunn ..... forteller i grunn at jeg har forderdelig lite interessant på min maskin

...

Men nå har den jo vært snill lenge igjen.

Mange online scanner virker ikke på opera forresten - må kjøres fra IE.

Ulv I Faarikaal

Ja i grunn ..... forteller i grunn at jeg har forderdelig lite interessant på min maskin

...

Mye som ikke virker i Opera, jeg har laget mye sider som ikke virker i Opera. Jeg kan telle antallet brukere som bruker Opera som er inne på de sidene jeg lager og det er under 1%, ellers er det 96% IE.

Mye som ikke virker i Opera, jeg har laget mye sider som ikke virker i Opera. Jeg kan telle antallet brukere som bruker Opera som er inne på de sidene jeg lager og det er under 1%, ellers er det 96% IE.

De fleste som bruker Opera lar den identifisere seg som IE, så tallet ditt sier ikke nødvendigvis så mye :)

...

De fleste slike online scannere bruker ActiveX, en teknologi som er tett infiltrert i operativsystemet, og full av potensielle sikkerhetshull. Derfor støttes ikke ActiveX av noen andre enn IE selv.

Annonse

Ulv I Faarikaal

De fleste som bruker Opera lar den identifisere seg som IE, så tallet ditt sier ikke nødvendigvis så mye :)

Da får de ha det så godt, for mange av sidene funker ikke i Opera, og jeg gidder ikke endre en tøddel for å løse problemet, det blir ALT for mye jobb/ dyrt. Det samme problemet ser andre kolleger og de gidder heller ikke. Hadde noe vist at f eks 20% var opera, da hadde det kanskje skjedd noe.

1% er Mac.

Ulv I Faarikaal

Har kjørt viruskontroll - finner bare disse skadete filene - ingen virus - kjører 'full' kontroll.

Nå har den vært frisk lenge. For det kan ikke ha noe med hvilken browser jeg bruker ? Nå bruker jeg bare IE - men har brukt både IE og Opera inntil i formiddag.

Men jeg har altså kjørt masse oppdateringer nå.

Noe annet jeg kan gjøre for å sjekke?

Du skjønte at diskskanning er feilkontroll av dataene (Scandisk), ikke virusskanning ?

Du skjønte at diskskanning er feilkontroll av dataene (Scandisk), ikke virusskanning ?

Ja - men jeg har ikke fått med meg at jeg burde discscanne.

Lastet ned enda mer windowsupdate hvor det sto noe om RPC - satser på at det hjelper. Har ikke restarta på mange timer nå .....

*holde pusten*

De fleste slike online scannere bruker ActiveX, en teknologi som er tett infiltrert i operativsystemet, og full av potensielle sikkerhetshull. Derfor støttes ikke ActiveX av noen andre enn IE selv.

Har du hørt om virus som kødder med RPC og som gjør at maskinen restarter???

Har Norton og der er det ingen virus - fant en online scan som sjekket mot Trojaner - ingen der heller - men den var ikke oppdatert med virus siden juni da .......

Vet du om en online scan som sjekker alt?

Jeg har ingen firewall - kan jeg da få virus bare ved å bruke msn feks. ?? Jeg laster ikke ned i hytt og pine - og åpner ingen ukjente mail/vedlegg o.l.

Noen sier at XP har en innebygd firewall - virker den 'av seg selv' eller må den aktiveres på en måte?

Ulv I Faarikaal

Har du hørt om virus som kødder med RPC og som gjør at maskinen restarter???

Har Norton og der er det ingen virus - fant en online scan som sjekket mot Trojaner - ingen der heller - men den var ikke oppdatert med virus siden juni da .......

Vet du om en online scan som sjekker alt?

Jeg har ingen firewall - kan jeg da få virus bare ved å bruke msn feks. ?? Jeg laster ikke ned i hytt og pine - og åpner ingen ukjente mail/vedlegg o.l.

Noen sier at XP har en innebygd firewall - virker den 'av seg selv' eller må den aktiveres på en måte?

Brannveggen i XP må aktiveres, men det spørres vanligvis under oppsett av nettverkstilkobling.

Annonse

Er nok en liten Blaster jeg har fått besøk av ja ...... har kjørt noen updater før idag - og maskinen har ikke restartet seg på en stund.

Kjører noen flere sjekker nå.

Takk for tips !!!

Lurer på hvordan jeg har fått det jeg .....

Er nok en liten Blaster jeg har fått besøk av ja ...... har kjørt noen updater før idag - og maskinen har ikke restartet seg på en stund.

Takk for tips !!!

Blaster er en såkalt "ekte orm", som ikke sprer seg via mail men via nettverket. Dermed vil du kunne bli infisert dersom du ikke har sikkerhetsoppdateringen fra Microsoft som plugger hullene den utnytter, og aller aller nyeste antivirus-oppdatering. I og med at den ikke trengte å vente på at folk skulle lese e-posten sin, rakk denne ormen å spre seg ganske langt før antivirus-selskapene rakk å sende ut oppdateringer.

Takk for tips !!!

Viruset sniker seg inn på PC'er som har dårlig konfigurert brannmur (eller ikke brannmur) såvidt jeg har skjønt.

Mener den leter etter en bestemt port som er åpen (4440 om jeg husker korrekt).

Blaster er en såkalt "ekte orm", som ikke sprer seg via mail men via nettverket. Dermed vil du kunne bli infisert dersom du ikke har sikkerhetsoppdateringen fra Microsoft som plugger hullene den utnytter, og aller aller nyeste antivirus-oppdatering. I og med at den ikke trengte å vente på at folk skulle lese e-posten sin, rakk denne ormen å spre seg ganske langt før antivirus-selskapene rakk å sende ut oppdateringer.

Jeg har hentet updater nå og har kjørt sjekk av Blaster etterpå - de finner ingenting - så jeg satser på at det er borte .....

Takk skal du ha for info :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...