Gjest Pricilla Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 meldte meg inn i SATS i april. Trente 2 - 3 ganger i uka, mest kondisjon. Nå har jeg ikke trent på 6 uker pga. betennelse i kneet + at jeg ikke har giddi ; ) Her kommer noen spørsmål da... : ) 1. Hvor lang tid tar det før man merker tar man kommer i bedre form? 2. Hvor ofte og lenge bør man trene i uka, og hva? (Hater vekter og apparater for er så svak.. klarer nesten ike noe og synes det er flaut + at jeg blir forbanna på meg selv.. hehe) 3. Hvordan bør man spise når man vil miste fem kilo? Spiser frokost, lunsj, middag og kvelds (to timer før jeg legger meg) Er det greit? 4. Hvordan gjøre treninga til en vane og ikke et ork? Er liksom så tiltak å pakke sekken og dra ned etter jobb. Hele dagen går liksom bort... Dessuten synes jeg det er gørrkjedelig, bortsett fra aerobis, men det er kun en gang i uka. (Gul time). Og et siste.. er syklinga (Er det spinning?) på SATS jævla hardt? MÅ man tråkke tilman seiler om, eller kan man slappe litt av også? Føler at det blir press jeg, og liker ikke det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115713-trening-forbrenning-kondisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Kan bare svare på det siste spørsmålet ditt. Spinning på SATS anbefales. Det er så hardt som du gjør det til selv, og morsomt. Ellers bør du overvinne motstanden mot styrketrening. Mer muskler = høyere forbrenning. De andre som trener er ikke så opptatt av hvor mye du løfter som du tror. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115713-trening-forbrenning-kondisjon/#findComment-693737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuzzy76 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg er ingen ekspert på området, men har lest litt her og der over tid fordi jeg lenge har slitt med noen kilo ekstra, og trente jevnlig tidligere... *sukk* >1. Hvor lang tid tar det før >man merker tar man kommer i >bedre form? Alt fra 1/2-5 måneder, det kommer mye an på formen din i utgangspunktet og treningsintensiteten. >2. Hvor ofte og lenge bør man >trene i uka, og hva? De fleste ekspertuttalelser virker ganske enige om mimimum 2 ganger i uka, helst 3. Gjerne en time eller to pr. gang. En annen viktig huskeregel er å ikke trene samme muskel to dager på rad når man driver styrketrening. Hvis målet er å forbrenne mest mulig skal man holde kroppen varm og i jevn aktivitet UTEN å bli andpusten. Blir man for sliten er det karbohydrater og ikke fett som brukes. Rolig sykling, tredemølle og lignende, helst så lenge du klarer. >3. Hvordan bør man spise når >man vil miste fem kilo? Spiser >frokost, lunsj, middag og >kvelds (to timer før jeg >legger meg) Er det greit? Hørtes bra ut. Helst aldri mer enn 4 timer mellom hver måltid og ikke mat etter kl 20 om kvelden er det jeg har hørt, så det skal vel stemme. Ofte men lite er stikkordet. La aldri sulten nå frem. >4. Hvordan gjøre treninga til >en vane og ikke et ork? For min del fungerte det du funderer på og har fått tips om, nemlig spinning. Du regulerer styrken selv, så du trenger ikke være redd for å ikke strekke til, og de fleste treningssentre har også nybegynnertimer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115713-trening-forbrenning-kondisjon/#findComment-694008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nöytrala Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 spinning er noe av den beste treningen jeg noen gang har värt med på, også så moro. her er det jo bare til å skru som det passer en selv, men pröv og ikke lur deg selv. men her skal man ikke pumpe seg helt ut. pulsen skal väre jevn. spör instruktören hvor höyt pulsen din skal ligge, for det skiller på alderen det der. i spinning er det også viktig å ikke legge på så mye motstand at man får melkesyre, da er timen bortkastet. jeg synes selv at det ikke er så morro med vekter, löpig på mölle, aerobic hater jeg. men synes spinning er moro, bra styrke og kondis trening. det er jo forskjellige grader på spinning timene. jeg trent på family, og jeg var veldig fornöyd med det. gledet meg til hver time, etter fotball treninga tok jeg meg gjerne en tur innom spinninga, for å få ut siste rest. ellers så spinnet jeg nesten hver dag 45 min - 11/2 time. kom helt ann på dagsformen. innimellom hente det at de hadde timer på 2 timer også.. (jeg er ingen treningsnarkoman, bare liker å trene litt). husk å ta med MASSE vann god trening 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115713-trening-forbrenning-kondisjon/#findComment-694447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saturn Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 For å svare på det med å gå ned i vekt. For noen år siden gikk jeg i løpet av to måneder ned mer i vekt enn det du ønsker. Jeg spiste som vanlig, frokost, lunsj, middag og kvelds men kuttet ut smør på brødet, og reduserte forbruket av sukkerholdige varer som is, sjokolade og brus + at jeg i større grad spiste ting som var hjemmelaget fra grunnet av. Jeg trente da kondisjonstrening 5 ganger i uken 1-2 timers varighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115713-trening-forbrenning-kondisjon/#findComment-694556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.