Gå til innhold

Mannen er sterilisert og holdt det hemmelig

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

En sak her som er ganske kinkig:

To blir sammen, og etter ca 3-4 mnd oppdager hun to små arr der du vet.

Hun blir rasende og sier at han burde fortalt henne at han var steril. Han sier hun ikke spurte og ikke visste at hun ville ha barn. Han har vært steril i 15 år og vært sammen med to andre som ikke spurte og ikke fikk vite det.

Han sier at det er hans valg at HAN vil ikke ha barn, og vil ikke risikere graviditet. Nå er han litt senere så dum å si at han i tillegg ikke stoler på kvinner slik at de tar P-pille eller annet. Han vet også at gummi kan ryke. Og at ingen prevensjon er 100% sikker.

Han sier også at han ikke bare får et barn, men en barnemor med på kjøpet, og han vil ha full kontroll med et slikt viktig moment.

Som kvinne, hvordan ville du reagert ut fra din situasjon i dag, og plutselig oppdaget at din mann hadde sterilisert seg uten at du visste det, eller du oppdaget det på din nye partner ?

Som mann, ville du holdt det hemmelig eller latt noen bestemme hva du skulle gjøre ?

Skrevet

Det avhenger vel også om han er 24 år gammel eller 54 år gammel...

Skrevet

Det avhenger vel også om han er 24 år gammel eller 54 år gammel...

Hvis han var 24, må han i tilfelle ha sterilisert seg som niåring...

Skrevet

Utifra min situasjon idag er det enkelt. Mannen min _har_ sterilisert seg. Og jeg ønsker ikke flere barn, heller ikke med en eventuell ny partner.

Ellers er det ganske stor forskjell på de to situasjonene du skisserer, da. Jeg ville nok lurt på hvordan forholdet vårt var, hvis partneren min steriliserte seg bak min rygg.

Angående ny partner er det vanskelig å svare generelt. Jeg ville neppe køyet med en ny partner før jeg visste ganske mye om ham, og visste at jeg ville satse på forholdet. Isåfall regner jeg med at vi hadde diskutert fremtiden også, og om ikke barn, så ihvertfall synet på familie. Da burde han fortelle det.

Skrevet

Hvis han var 24, må han i tilfelle ha sterilisert seg som niåring...

Godt å få unnagjort den type ting tidlig! ;)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg synes ikke det er det første man forteller. Det er en personlig ting som faktisk ikke angår andre før ting begynner å bli alvor.

Jeg har forresten vært sterilisert i 18 år. Mange av venninnene mine har gjort det samme og jeg mener å tro at de heller ikke forteller/har fortalt det med en gang man treffer en mann.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg synes ikke det er det første man forteller. Det er en personlig ting som faktisk ikke angår andre før ting begynner å bli alvor.

Jeg har forresten vært sterilisert i 18 år. Mange av venninnene mine har gjort det samme og jeg mener å tro at de heller ikke forteller/har fortalt det med en gang man treffer en mann.

Jeg syns heller ikke man skal presentere seg med "Ulv, sterilisert" til alle og enhver.

Skrevet

Historien holder ikke helt. Mannen min steriliserte seg for litt over to år siden, og det var en stygg historie, med resistente sykehusbakterier og vev som måtte fjernes.

Idag har han såvidt jeg kan se ingen synlige arr. Så etter 15 år ?

Skrevet

I motsetning til Atene ville jeg nok pult på fyren lenge før vi hadde kommet så langt som å diskutere barnenavn og jeg ville følgelig neppe fått vite det før under oralsexen;)

Seriøst, så er det en avgjørelse som bør komme på bordet ganske kjapt da han bør forstå at det er heller unntaket som _ikke_ ønsker barn..

Grunnen til at han er sterilisert ville jeg regnet med at var begrunnet i at han ikke ønsket å viderføre sine gener, og da er det kanskje best for alle parter at rumpetroll forblir rumpetroll.

Personlig vet jeg ikke om jeg kan få barn, men ønsker selvsagt å ha valget selv (hvis mulig) -ikke at motparten tar valget for meg.

Så sånn er det med den saken:)

Skrevet

Men du har da en attpåklatt?! *klø seg i hodet*

:)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Historien holder ikke helt. Mannen min steriliserte seg for litt over to år siden, og det var en stygg historie, med resistente sykehusbakterier og vev som måtte fjernes.

Idag har han såvidt jeg kan se ingen synlige arr. Så etter 15 år ?

Hun oppdaget det selv. Jeg vet det ikke er lett å se. På noen faktisk umulig.

Skrevet

Men du har da en attpåklatt?! *klø seg i hodet*

:)

Han er resultat av et lite icsi forsøk som klaffet ved første forsøk. Det var slik jeg havnet på Dol for jeg hadde aldri snakket med noen om det og her var det mange som visste mye :o)

Skrevet

Han er resultat av et lite icsi forsøk som klaffet ved første forsøk. Det var slik jeg havnet på Dol for jeg hadde aldri snakket med noen om det og her var det mange som visste mye :o)

Okei, mente ikke være nysgjerrig altså..Men hva er det da som skjer på sånn isci (eller hva det nå het)? Innplanting av egg? :)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Okei, mente ikke være nysgjerrig altså..Men hva er det da som skjer på sånn isci (eller hva det nå het)? Innplanting av egg? :)

Nei, du stikker på fødeavdelingen og rapper en. Dorthe ble ikke tatt, derfor var det vellykket.

Skrevet

Det er et prøverørsforsøk hvor man dytter sædcella inn i egget. Det var mye pes i -95. Man måtte til utlandet for det var forbudt i Norge og alle kontroller måtte taes der og alle medisinene måtte man betale selv. Det kom på 50 000 kr for et forsøk så vi hadde ikke hatt mulighet til flere :o)

Gjest sterilia
Skrevet

Jeg synes det er helt OK at en mann som ikke vil ha barn steriliserer seg. Fornuftig til og med!

Å lure noen på det, dvs. ikke fortelle om det til tross for partnerens barneønske er noe helt annet.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg synes det er helt OK at en mann som ikke vil ha barn steriliserer seg. Fornuftig til og med!

Å lure noen på det, dvs. ikke fortelle om det til tross for partnerens barneønske er noe helt annet.

Men er det å lure? Når dama ikke spør.

Skrevet

Det er et prøverørsforsøk hvor man dytter sædcella inn i egget. Det var mye pes i -95. Man måtte til utlandet for det var forbudt i Norge og alle kontroller måtte taes der og alle medisinene måtte man betale selv. Det kom på 50 000 kr for et forsøk så vi hadde ikke hatt mulighet til flere :o)

Å dæven, da hadde du flaks som klarte det på første forsøk! Gratulerer eh..sånn åtte år på etterskudd..:-D

Skrevet

Nei, du stikker på fødeavdelingen og rapper en. Dorthe ble ikke tatt, derfor var det vellykket.

Det høres da langt mer behagelig ut. Hvorfor bake selv liksom når man kan få det ferdig..:D

Gjest sterilia
Skrevet

Men er det å lure? Når dama ikke spør.

Selvfølgelig ikke! Jeg er også sterilisert, og jeg har til gode å fortelle det til partnere jeg har hatt etter steriliseringen. Hvis det skulle bli snakk om felles framtid, familie, barn osv. er det naturlig å fortelle det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...