Gå til innhold

BV - sos.rapport "utsatt"

Anbefalte innlegg

Perle & Bruse
Skrevet

Først og fremst: Gratulerer til alle som er kommet et skritt nærmere målet!

Er ikke aktiv her inne da vi ennå ikke er kommet igang med vår sosialrapport. Leverte vår søknad til BV i begynnelsen av mai og var forespeilet oppstart i august mnd. Nå får vi vite at saken vår føsrt vil bli startet på i november/desember - d.v.s totalt hele 6 til 7 mnd før vi kommer igang.Vet BV i vår kommune er en av de "værste" i Norge når det gjelder saksbehandlingstid. Har også forståelse for at de er underbemannet og har andre saker som prioriteres fremfor adopsjonssøknader. MEN - det er frustrerende å ikke komme ordentlig i gang. Har brukt sommerferien til å skrive "ferdig" sosialrapporten for BV. Vi fikk beskjed om å fylle den ut så godt vi kunne, og så vil selvsagt BV renskrive den og legge til sine kommentarer. Så nå er det bare å vente i noen mnd til....

Tålmodig, men frustrert hilsen fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at dere har min fulle medfølelse. Jeg blir opprørt når noen må vente så lenge som dere. Det burde ikke vært lov. Knurr!!!

Sender dere i tankene en stor tube av den meget omtalte tålmodighetskremen og håper høstmånedene vil gå som en vind for dere. Det er neimen ikke lett å vente så lenge, men det er lys i enden av tunnelen. Hold ut!

Skrevet

Kjære Perle & Bruse!

Kjenner desverre så alt for godt hvordan dere har det nå.

Er det forresten en bydel i oslo U&M? De er nemlig dødstrege også, håper de er raske når de først dukker opp.

Noe jeg angret på når vi ble utsatt gang på gang, (eks. rundt st.hans, i oct., i nov/des. osv.) var at jeg ikke var litt mer pågående og fikk dem til og sette opp dator for møte.

Men redd som man er, var jeg alt for spak. De som kjenner meg her, vil sikkert nå protestere høylytt *ler*

*trøsteklem*

Gjest ei anna ei som venta lenge
Skrevet

HUff, det var veldig kjedelig. Kjenner til hvor laaaange slike venteuker/måneder kan være.

Jeg ville gjort som BMS! sier, få de til å sette opp en dato. Om datoen blir i november så er den iallfall der! Datoer som er satt, er ikke like enkle å flytte som avtaler som henger i løse lufta. Kanskje verd et forsøk? Dere gjør iallfall ikke noe galt i å spørre om de kan gjøre det.

Lykke til med ventingen....

Skrevet

Hei Perle & Bruse

Det er tungt å begynne det aller første skritte inn i prossessen med å vente på at kommunen skal ha tid til å skrive sos.rapporten. Vi har opplevd begge gangene at kommunen var træg. For oss første gangen brukte kommunen 15 mnd hvor saken lå "dø" i 13 mnd og nå brukte de 8 mnd hvor saken lå "dø" i 7 mnd. Så jeg anbefaler dere på det sterkeste å få til en skriftlig avtale med BV.

Vi sendte til slutt inn en klage til kommunen på saksbehandlertiden som lokalavisa fikk snusen i, det ble en stor artikkel på førstesiden i avisa på en lørdag (c: som gjorde utslaget til en avtale med kommunen påfølgende onsdag (c:

Så STÅ PÅ!

Vennlig hilsen

Brasilmamma..
Skrevet

Uff, kan du skjønne at ikke de kan ansette flere folk når det er så stort arbeidspress på de som jobber der....?

Tenker på dere, og håper at det går fortere enn det dere er forespeilet (c:

Perle & Bruse
Skrevet

Takk for oppmuntrende ord.

BV dette gjelder er en av bydelene i Bergen. De har tidligere "tatt inn" konsulenter fra andre Bv for å få unna søknadsbunkene, men nå er budsjettet for i år brukt opp. Så da er det bare å vente.

Har prøvd å få fastsatt en dato, men får beksjed om at det ikke lar seg gjøre da arbeidspresset på de som jobber der, er stort. Og det ligger 5 søknader foran vår, og da det er så mange uvissheter i hvor lang tid de vil bruke på disse andre 5, er det umulig å sette noen dato til oss. Så vi får bare ta kontakt med dem igjen i oktober mnd.for å høre hvordan det ligger an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...