Gå til innhold

Nok et paradoks

Anbefalte innlegg

Gjest Har du prøvd Argus?

Vil bare si at jeg har like lite til overs for menn som har kjøpt sex som kvinner med 100+ sexpartnere i en alder av 20 år.

Og jeg skjønner at kvinner reagerer på menn som har kjøpt sex. Hadde ikke likt det selv. Det var bare det jeg mener var dobbeltmoralen i å si at det var fortid, mens sexkjøp aldri ble foreldet.

Begge deler sier jo noe om ens syn på det annet kjønn og sex.

Hvem vil ha en 100-knuller? Ingen.

Men sto det virkelig at det handler om ei på 20 med 100 tilfeller bak seg?

Forøvrig tør jeg ikke engang tenke på hvor mange en prostituert lar feie over seg på et år, en måned, ei uke, en dag.

Fortsetter under...

laguna1365380434

Det blir to heeelt forskjellige ting..

Som jeg skrev ca 40 ganger i "rundbrennertråden" ville jeg ha store problemer med å kunne like en person, uavhengig av kjønn, som tlla antall sexpartnere større verdi enn andre, og for meg, mer vesentlige trekk..

Å handle sex er noe helt annet. Grunnene til at jeg ikke kunne akseptert dette er flere, men først og fremst hadde jeg hatt vondt for å takle at mangelen på likbyrdighet. At han betalte for at noen, muligens ulykkelige, skulle sprike. Prostutisjon kan være et sosialt problem, og jeg vil ikke at min kjære skulle kjøpe ulykkelige jenter, like lite som jeg vil at han skal spise spedbarn til frokost..

(jeg er forøvrig klar over at ikke all prostitusjon er like fornedrende, og har til og med tro på at det kan finnes jenter som selger sex uten ytre insentiver som narkotika, halikker o.l, men det blir en annen diskusjon, derfor lager jeg et bilde av prostitusjon her som er svært satt på spissen..)

Det andre elementet er at jeg ikke vil ha en fyr som ikke klarer å få det gratis. Mulig stygt av meg, men sånn er det bare..

Jeg får uansett ikke greie på noe paradoksalt her..

Å sammenligne det å ha et fritt, godt og for alle utbytterikt sexliv, uten tvang, med prostitusjon blir bare teit..

Gå hjem å se Lilja4ever, og lær deg betydningen av ordet paradoks, så kan vi snakkes;o)

Det blir to heeelt forskjellige ting..

Som jeg skrev ca 40 ganger i "rundbrennertråden" ville jeg ha store problemer med å kunne like en person, uavhengig av kjønn, som tlla antall sexpartnere større verdi enn andre, og for meg, mer vesentlige trekk..

Å handle sex er noe helt annet. Grunnene til at jeg ikke kunne akseptert dette er flere, men først og fremst hadde jeg hatt vondt for å takle at mangelen på likbyrdighet. At han betalte for at noen, muligens ulykkelige, skulle sprike. Prostutisjon kan være et sosialt problem, og jeg vil ikke at min kjære skulle kjøpe ulykkelige jenter, like lite som jeg vil at han skal spise spedbarn til frokost..

(jeg er forøvrig klar over at ikke all prostitusjon er like fornedrende, og har til og med tro på at det kan finnes jenter som selger sex uten ytre insentiver som narkotika, halikker o.l, men det blir en annen diskusjon, derfor lager jeg et bilde av prostitusjon her som er svært satt på spissen..)

Det andre elementet er at jeg ikke vil ha en fyr som ikke klarer å få det gratis. Mulig stygt av meg, men sånn er det bare..

Jeg får uansett ikke greie på noe paradoksalt her..

Å sammenligne det å ha et fritt, godt og for alle utbytterikt sexliv, uten tvang, med prostitusjon blir bare teit..

Gå hjem å se Lilja4ever, og lær deg betydningen av ordet paradoks, så kan vi snakkes;o)

Jeg er enig i mye av det du sier. Jeg ville heller ikke vært sammen med en mann som hadde kjøpt sex.

Paradokset er at en kvinne med mange sexpartnere, som sier mye om henne som person, skal tilgis fordi dette er fortid, mens en mann ikke får samme sjanse. Det er ikke selve handlingene jeg snakker om, men at enkelte ting i fortiden tydeligvis er viktige likevel, men kun når det gjelder menn.

Vi snakker om en mann som kjøpte sex, han har altså sluttet. Dette er i hans fortid, hvorfor ikke tilgi han dette. Spesielt når dere mener at en kvinne skal tilgis for å ha hatt mange sexpartnere.

Forstår dere ikke at mange menn ikke klarer å leve med at kjæresten har hatt sex med svært mange andre? På lik linje med at du ikke klarer å leve med at han hadde kjøpt sex. Hvorfor skal menns følelser ikke akspeteres på lik linje med kvinners?

De fleste horekunder er faktisk gifte, så at de kjøper sex skyldes sjelden at de ikke kan få det gratis.

Jeg er enig i mye av det du sier. Jeg ville heller ikke vært sammen med en mann som hadde kjøpt sex.

Paradokset er at en kvinne med mange sexpartnere, som sier mye om henne som person, skal tilgis fordi dette er fortid, mens en mann ikke får samme sjanse. Det er ikke selve handlingene jeg snakker om, men at enkelte ting i fortiden tydeligvis er viktige likevel, men kun når det gjelder menn.

Vi snakker om en mann som kjøpte sex, han har altså sluttet. Dette er i hans fortid, hvorfor ikke tilgi han dette. Spesielt når dere mener at en kvinne skal tilgis for å ha hatt mange sexpartnere.

Forstår dere ikke at mange menn ikke klarer å leve med at kjæresten har hatt sex med svært mange andre? På lik linje med at du ikke klarer å leve med at han hadde kjøpt sex. Hvorfor skal menns følelser ikke akspeteres på lik linje med kvinners?

De fleste horekunder er faktisk gifte, så at de kjøper sex skyldes sjelden at de ikke kan få det gratis.

Det er vel en god del av de som er gift og kjøper sex som gjølr det nettopp fordi de ikke får nok sex hjemme, og ikke vil blande inn en tredjepart i det?

laguna1365380434

Jeg synes overhodet ikke det kan sammenlignes..

På sammemåte som jeg ikke kan sammenligne om typen i sin fortid hadde vært pedofil voldtektsmann eller om han hadde vært glad i å danse..

To heeelt forskjellige ting. Fortid er ikke fortid, uansett.

Når det kommer til hvorvidt han har hatt null eller hundre partnere synes jeg det er helt uvesentlig, og jeg klarer faktisk ikke å forstå hvordan det kan være relevant for noen.

Jeg klarer ikke å se at det følger en bestemt type personlighet med å ha hatt/ha mange sengepartnere. Det måtte i såfall dreie seg om positive trekk som livsglede, avslappet forhold til seksualitet og kropp, raushet, evne til å ha det gøy m.m Uten at jeg sier at mennesker med få eller ingen tidligere partnere nødvendigvis mangler disse egenskapene..:)

Jeg synes derimot det sier noe om en persons karakter om denne er villig til å delta i undertrykkelse og å bidra til å opprettholde elendighet.

Jeg synes det sier noe om personligheten at en kan ha hatt utbytterik sex med noen, som etter all sannsynelighet ønsker en til helvete mens det pågår.

Dessuten passer ikke den måten du deler i kjønn på. For meg stiller situasjonene du sammenligner seg likt om du hadde byttet kjønn på alle aktørene.. Dog det, så vidt jeg vet, ikke er så mange damer som benytter seg av prostituerte..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...