Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset begynner far å studere nå i høst.

Han skal studere i min. 2 år, dermed er han student når vi kommer hjem engang neste år.

Kan farspermisjon overføres til mor i slike tilfeller?

Da vi kom hjem med nr.1 delte vi permisjon 50/50. Men denne gang har han jo ingenting å ta permisjon ifra.

Hvis han ikke får overføre farspermisjonen til meg mister vi jo 4 uker permisjon.

Det er surt!

Noen med erfaring / kunnskap om dette ?

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest perm fra utdanning
Skrevet

Vi har delt 50/50 også under utdanning, den ene gangen betalte fars jobb utdannelsen den andre gangen hadde han lån fra lånekassen. Det er ikke nødvenigvis forskjell på om far er i jobb eller under utdanning, sjekk krav osv her:

http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Skrevet

Vi har delt 50/50 også under utdanning, den ene gangen betalte fars jobb utdannelsen den andre gangen hadde han lån fra lånekassen. Det er ikke nødvenigvis forskjell på om far er i jobb eller under utdanning, sjekk krav osv her:

http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Perm fra utdannelse vil etter det jeg forstår bety utsettelse på studiene, det er ikke gjenomførbart hos oss.

De som tar farspermisjon og er stundenter, tar de da et avbrekk i studiene?

Hvem som evt. skal utbetale permisjonspenger er jeg også usikker på. Han har sagt opp hos tidl. arbeidsgiver (nedbemanning), har fått en sluttpakke tilsvarende lønn i to år .

Tviler derfor sterkt på om han er berettiget til noen form for stipend.

Er det noe jeg ikke skjønner her ?

(kanskje spørsmålene passer bedre på fora for trygdespørsmål

Beklager, er så vant til å bruke dette fora ! :-) )

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...