Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på en ting.. Jeg er sammen med en gutt som blir 15 år og han har ADHD. Er det noe spessielt jeg skal passe på eller noe? må bare vite! også en ting til. Har de like mye følelser som mennesker uten ADHD? håper dere kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest adhdforeningen
Skrevet

http://www.adhd-foreningen.no/

trykk på "hva er ad/hd"

Det er veldig individuelt og forskjellig hva slags symptomer en person med ad/hd har, men det er vanlig med konsentrasjonsvansker og at man er (litt for) impulsiv.

Noen har store plager, andre har små symptomer.

Du får snakke med ham om det er noe han gjerne vil ha hjelp til, som å huske evt medisin osv på dager hvor han ikke er på skolen / hjemme.

Ikke gjør noe mer ut av det enn det han ønsker.

Men noen å gjøre lekser sammen med osv kan jo være greit for alle oss som har problemer med å konsentrere oss, uavhengig av ad/hd..

Mange 15-årige gutter har problemer med å uttrykke følelser, selv om de er helt "friske". Du kan jo se på hvordan han oppfører seg overfor foreldre / søsken, så får du et hint om han ofte gir klemmer osv..

Vær ærlig, lurer du på noe så snakk med ham om det. Si i fra hvis du synes kjæresten din viser for lite følelser!

:-)

Skrevet

http://www.adhd-foreningen.no/

trykk på "hva er ad/hd"

Det er veldig individuelt og forskjellig hva slags symptomer en person med ad/hd har, men det er vanlig med konsentrasjonsvansker og at man er (litt for) impulsiv.

Noen har store plager, andre har små symptomer.

Du får snakke med ham om det er noe han gjerne vil ha hjelp til, som å huske evt medisin osv på dager hvor han ikke er på skolen / hjemme.

Ikke gjør noe mer ut av det enn det han ønsker.

Men noen å gjøre lekser sammen med osv kan jo være greit for alle oss som har problemer med å konsentrere oss, uavhengig av ad/hd..

Mange 15-årige gutter har problemer med å uttrykke følelser, selv om de er helt "friske". Du kan jo se på hvordan han oppfører seg overfor foreldre / søsken, så får du et hint om han ofte gir klemmer osv..

Vær ærlig, lurer du på noe så snakk med ham om det. Si i fra hvis du synes kjæresten din viser for lite følelser!

:-)

Takk for svar=)

Det setter jeg stoor pris på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...