Gå til innhold

Lite hjertesukk...

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Etter å ha lest noen av trådene i dag (dere har min aller, aller sterkeste medfølelse mette/kina og Gjendine!!) virker kanskje hjertesukket mitt som en uvesentlig bagatell, men...

Når dere svarer på et innlegg, kan dere ikke tenke på å legge svaret rett under innlegget dere vil svare på? Enkelte legger svar under et allerede gitt svar uten at det hører hjemme der. Dette har ikke annen praktisk betydning enn at det dermed er lettere for den som startet tråden å finne svarene, samt at de som allerede har svart slipper finne innlegg som ikke er til dem når de sjekker "Svar til meg". Dette gir et mer oversiktlig og ryddig forum, og trådene blir lettere å lese.

Gratulasjonstråder ikke medregnet! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115915-lite-hjertesukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor begynner, "Re:..."

på forskjellige avstander?

Svaret blir alltid rykket inn ett hakk i forhold til innlegget man svarer på. Hvis alle i en tråd svarer på hovedinnlegget (altså ved at man trykker "Svar på dette innlegget" mens man har trådens første innlegg åpent, IKKE når man leser ett av svarene), kommer alle svarene med samme marg, ett innrykk under hovedinnlegget. Hvis du ser på klokkeslettene i en slik "jevn" tråd, ser du at det nyeste svaret ligger øverst rett under hovedinnlegget.

I en slik "jevn" tråd får den som stilte spørsmålet, opp alle svarene ved å trykke "Svar til meg".

Svarer man på et _svar_ i tråden, blir det et nytt innrykk. Det svarinnlegget kommer ikke som svar til den som startet tråden, men som svar til en av svarerne. Det er en vanlig feil at man f.eks. leser hovedinnlegget og deretter alle svarene, og så bestemmer seg for å svare selv - og så glemmer man å gå tilbake til hovedinnlegget før man trykker "Svar på dette". Da havner svaret typisk som svar til det første svaret som ble lagt inn (det nederste i tråden).

I en typisk lang tråd kan mesteparten være svar på hovedinnlegget, men så er det to stykker som begynner å "prate sammen om noe annet" midt i tråden, slik at det blir mange innrykk akkurat der.

Håper du skjønte noe av dette, det er litt vanskelig når man ikke kan peke og forklare. Du kommer raskt inn i det - men også veteranene legger svarene sine feil iblant :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115915-lite-hjertesukk/#findComment-696280
Del på andre sider

Svaret blir alltid rykket inn ett hakk i forhold til innlegget man svarer på. Hvis alle i en tråd svarer på hovedinnlegget (altså ved at man trykker "Svar på dette innlegget" mens man har trådens første innlegg åpent, IKKE når man leser ett av svarene), kommer alle svarene med samme marg, ett innrykk under hovedinnlegget. Hvis du ser på klokkeslettene i en slik "jevn" tråd, ser du at det nyeste svaret ligger øverst rett under hovedinnlegget.

I en slik "jevn" tråd får den som stilte spørsmålet, opp alle svarene ved å trykke "Svar til meg".

Svarer man på et _svar_ i tråden, blir det et nytt innrykk. Det svarinnlegget kommer ikke som svar til den som startet tråden, men som svar til en av svarerne. Det er en vanlig feil at man f.eks. leser hovedinnlegget og deretter alle svarene, og så bestemmer seg for å svare selv - og så glemmer man å gå tilbake til hovedinnlegget før man trykker "Svar på dette". Da havner svaret typisk som svar til det første svaret som ble lagt inn (det nederste i tråden).

I en typisk lang tråd kan mesteparten være svar på hovedinnlegget, men så er det to stykker som begynner å "prate sammen om noe annet" midt i tråden, slik at det blir mange innrykk akkurat der.

Håper du skjønte noe av dette, det er litt vanskelig når man ikke kan peke og forklare. Du kommer raskt inn i det - men også veteranene legger svarene sine feil iblant :-)

Dette synes jeg var veldig bra forklart, laban. Tydelig og lett å forstå. Ble imponert, jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115915-lite-hjertesukk/#findComment-696337
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå skjønte jeg det.

Jeg trodde først du mente at uansett hvem vi skulle svare så måtte vi svare under hovedinnlegget, bare for å få det ryddig.

mvh

mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115915-lite-hjertesukk/#findComment-697361
Del på andre sider

Ja, nå skjønte jeg det.

Jeg trodde først du mente at uansett hvem vi skulle svare så måtte vi svare under hovedinnlegget, bare for å få det ryddig.

mvh

mette

Neida, poenget er nettopp at man svarer på den meldingen man vil kommentere, enten det er hovedinnlegget eller et annet svar.

F.eks. hvis du nå velger "Svar til meg", får du opp det jeg har skrevet til deg. Men ChiengMai må kikke på hele tråden for å finne mine kommentarer. De kommer ikke fram når hun velger "Svar til meg" - og de er da heller ikke rettet til henne.

Men som nevnt, alle gjør det feil av og til. Det jeg skrev, var ikke ment som refs, bare som forklaring av hvorfor svarene blir "innrykket".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115915-lite-hjertesukk/#findComment-697562
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Neida, poenget er nettopp at man svarer på den meldingen man vil kommentere, enten det er hovedinnlegget eller et annet svar.

F.eks. hvis du nå velger "Svar til meg", får du opp det jeg har skrevet til deg. Men ChiengMai må kikke på hele tråden for å finne mine kommentarer. De kommer ikke fram når hun velger "Svar til meg" - og de er da heller ikke rettet til henne.

Men som nevnt, alle gjør det feil av og til. Det jeg skrev, var ikke ment som refs, bare som forklaring av hvorfor svarene blir "innrykket".

En svært pedagogisk og god forklaring! Som ahg må jeg si meg mektig imponert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115915-lite-hjertesukk/#findComment-697760
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...