Gå til innhold

Feiring av 18-års dag

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke lett nei

Hvordan feiret deres sønn 18-årsdagen sin?

Jeg sier 'sønn' siden det kanskje er forskjell på gutter og jenter i så henseende.

Han er nemlig den første som fyller, så jeg får ingen tips ved å vente og se!

Han tar ingen initiativ selv og er ikke veldig sosial, men jeg kunne tenke meg å få han med på å markere dagen med noen få kamerater. Blir sannsynligvis ingen jenter tilstede.

Forslag mottas med takk! Siden poden aldri vet noen ting på direkte spørsmål, må jeg liksom prøve å lage det slik gjestene liker det. Men HVA liker de? Hvordan gjorde din sønn det?

Jeg kan jo ikke forslå full fest når han ikke har begynt på den galeien, og ikke foreslår det selv. Og kaffe og kaker er jo for familieselskapet. Ber en bare noen kamerater på pizza og cola og film da eller?

Akkurat som når de var fjortiser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116064-feiring-av-18-%C3%A5rs-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke like lett nei

Min sønn feiret den ikke hjemme men sammen med en kamerat. Serveringen var pizza og øl etter sigende og jeg laget marsipankake som han tok med seg.

Pleier de fleste å feire denne dagen. Vet du det? Hvis det ikke er vanlig, så kan han godt droppe hele greia for min skyld. Vi har allikevel familieselskap. Men jeg vil ikke at han skal være den eneste (eller en av noen få) som ikke feirer.

Forresten, mente du at de var bare to tilstede som feiret, eller var de to kamerater som feiret begge sine bursdager samtidig med hver sine kamerater?

Pleier de fleste å feire denne dagen. Vet du det? Hvis det ikke er vanlig, så kan han godt droppe hele greia for min skyld. Vi har allikevel familieselskap. Men jeg vil ikke at han skal være den eneste (eller en av noen få) som ikke feirer.

Forresten, mente du at de var bare to tilstede som feiret, eller var de to kamerater som feiret begge sine bursdager samtidig med hver sine kamerater?

De tilhørte samme kameratgjeng og hadde en skikkelig storfest. Datteren mn blir 18 år om 14 dager og hun skal ha fest her hjemme. Vet ikke helt hva hun har planlagt og heller ikke hvor hun har tenkt at minstemann og jeg skal være :o)

Nå har jeg spurt og hun sier at jeg kan enten være her å lage mat eller stikke et annet sted. helt greit for meg, jeg stikker av.

Gjest Pricilla

Hmm... sønnen duin høres ikke ut som en festløve! : ) Men det blir sikkert bra hvis mor gir han et dytt i baken! 18 år blir man kun en gang!

Hadde fest hos kjæresten min jeg da jeg ble 18. hadde kjøpt inn pizza, snpo og pottis. Høy musikk, masse skravling, brisene folk.... Var morro det!

Siden han ikke tar initiativet til å feire selv kan du jo høre med han hvordan han vil ha det...

Hva med en tur på peppes, så på go kart eller bowling med noen kompiser? Skikkelig guttekveld! ; )

Høretes kjedelig ut å sitte å glo på film og spise pizza... Blir liksom ikke noe feiring det. JEG synes ikke det, men jeg har alltid vært den som er av den viltre typen som har radar i hue og ræva for fest! : )

Eller så kan han og kamerater gå ut å spise og så på pub, eller byen? Drikker han i det hele tatt da?

Synes det blir litt feil med boller og brus når man blir 18, men vil han ha det stille og rolig, og kameratene er av samme oppfatning så er jpd et greit.

Pizza er alltid knall i hvert fall, eller taco, eller gryteret med pasta eller ris + baguetter og salat.

• 3 uker senere...
Gjest Mamsemamsen

Jeg kjenner meg så gammeldags!

Ærlig talt så skjønner jeg ikke det med at ungdom skal feire uten nærmeste familie. Er de flaue over hvor de kommer fra?

Nå har ikke jeg noen tenåring i huset ennå, - men når den tiden kommer, - håper jeg vil kan lage et selskap sammen med familie.

I min familie har det alltid vært vanlig å feire i familiesammenheng. Min nevø fylte 18 for få år siden, og jeg ble invitert til selskap, og det ble også besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.

Ellers har det i noen tilfelle vært slik at ungdom, særlig guttene, i min familie, slettes ikke har villet feires. Men, når det er snakk om 18 årsdagen, - har de sammen med foreldrene invitert til selskap. Om de i tillegg går ut og spiser en kveld sammen med gode venner, - er det jo bare flott.

Du kjenner din sønn best. Er han beskjeden, eller vil han simpelten ikke ha noe oppstyr rundt 18 årsdagen sin?

Vil han ha selskap, bør han bidra med hvordan han ønsker det, - hvis han ikke egentlig håper på et surprise-party da :0)

Er han overhodet ikke interessert, - så dropp det.

Vennlig hilsen

Annonse

Gjest Ikke lett nei

Jeg kjenner meg så gammeldags!

Ærlig talt så skjønner jeg ikke det med at ungdom skal feire uten nærmeste familie. Er de flaue over hvor de kommer fra?

Nå har ikke jeg noen tenåring i huset ennå, - men når den tiden kommer, - håper jeg vil kan lage et selskap sammen med familie.

I min familie har det alltid vært vanlig å feire i familiesammenheng. Min nevø fylte 18 for få år siden, og jeg ble invitert til selskap, og det ble også besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.

Ellers har det i noen tilfelle vært slik at ungdom, særlig guttene, i min familie, slettes ikke har villet feires. Men, når det er snakk om 18 årsdagen, - har de sammen med foreldrene invitert til selskap. Om de i tillegg går ut og spiser en kveld sammen med gode venner, - er det jo bare flott.

Du kjenner din sønn best. Er han beskjeden, eller vil han simpelten ikke ha noe oppstyr rundt 18 årsdagen sin?

Vil han ha selskap, bør han bidra med hvordan han ønsker det, - hvis han ikke egentlig håper på et surprise-party da :0)

Er han overhodet ikke interessert, - så dropp det.

Vennlig hilsen

Familieselskap kommer vi iallefall til å ha. Det har vi hvert år. Men det er jo det vanlige med kaffe og kaker og sitte i sofaen og prate. Men tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre er jo tilstede da.

Men tenkte at siden det er myndighetsdagen så kunne det markeres med noe ekstra.

Tror at jeg rett og slett foreslår at han kan velge mellom å gå på fin restaurant sammen med foreldre og søsken, eller å invitere noen kamerater ut dit han selv velger.

Eller som du sier, blåser i hele greiene. Men jeg vil så gjerne hjelpe han til å være litt mer sosial, litt mer 'med', men jeg må vel bare innse at han må ville det selv...

Gjest Mamsemamsen

Familieselskap kommer vi iallefall til å ha. Det har vi hvert år. Men det er jo det vanlige med kaffe og kaker og sitte i sofaen og prate. Men tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre er jo tilstede da.

Men tenkte at siden det er myndighetsdagen så kunne det markeres med noe ekstra.

Tror at jeg rett og slett foreslår at han kan velge mellom å gå på fin restaurant sammen med foreldre og søsken, eller å invitere noen kamerater ut dit han selv velger.

Eller som du sier, blåser i hele greiene. Men jeg vil så gjerne hjelpe han til å være litt mer sosial, litt mer 'med', men jeg må vel bare innse at han må ville det selv...

Hei igjen,

Jeg har det! Kanskje du kan avtale tid for han på en go-kart-bane?

Mulig han vil dra på det sammen med noen gutter og jenter? Eller dere foreldre kan dra dit sammen med han, evnt pluss noen gode venner?

DET er jo sporty i såfall.

Lykke til :0)

Gjest Ikke lett nei

Hei igjen,

Jeg har det! Kanskje du kan avtale tid for han på en go-kart-bane?

Mulig han vil dra på det sammen med noen gutter og jenter? Eller dere foreldre kan dra dit sammen med han, evnt pluss noen gode venner?

DET er jo sporty i såfall.

Lykke til :0)

Ja, DET var en god ide! Det skal jeg foreslå for han. Det er jo typisk slike ting mannfolk og store gutter elsker.

Gjest Ikke lett nei

Og noen jenter også :0)

Skulle gjerne det,ja. Men jeg tror ikke han har så god kontakt med noen jenter. Har ikke hørt eller sett noe til det. Men det hadde ikke vært meg imot! Den eneste jenta som har vært her er kjærsten til en av kameratene.

Gjest Mamsemamsen

Skulle gjerne det,ja. Men jeg tror ikke han har så god kontakt med noen jenter. Har ikke hørt eller sett noe til det. Men det hadde ikke vært meg imot! Den eneste jenta som har vært her er kjærsten til en av kameratene.

Åh nei, jeg mente ikke at du skulle presse på med damer. Det er neppe så lurt.

Tenkte mer på at jenter også kan like go-kart, - som meg :0)

Lykke til med feiringen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...