Gå til innhold

Faglig utvalg igjen...

Anbefalte innlegg

Ser det er skrevet mye om faglig utvalg nå. Min samboer og jeg har tenkt å adoptere, men har fått beskjed om å gifte oss først (forøvrig bare 2 uker igjen til bryllupet!!).

Det jeg tenker mer og mer på er godkjenningen i BUFA. Min samboer har nemlig leddgikt. Han er ikke veldig ille og fullt oppegående - har til dags dato ikke vært sengeliggende pga leddgikten og heller ikke sykemeldt annet for å skrape et kne i forbindelse med leddgikten. Hvor mye skal det til at man ikke blir godkjent med en slik sykdom? Går saken vår automatisk til faglig utvalg når den blir sendt til BUFA? Og hvor lang tid vil det eventuelt ta ekstra før man får svar.

Er som dere skjønner veldig redd vi ikke skal bli godkjent for adopsjon pga av dette. Er det andre som har lignende diagnoser som har kommet gjennom nåløyet?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116136-faglig-utvalg-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest en artikkel (muligens i Dagbladets lørdagsmagasin, men det er såpass lenge siden at den ikke ligger på nettet) hvor adoptivpappaen var såpass hardt rammet av en reumatisk(?) sykdom at han ville hatt problemer med en lang flytur. De adopterte derfor fra et land hvor barnet kunne komme med eskorte, slik at begge foreldrene fikk møte barnet sitt samtidig allikevel.

Artikkelen fokuserte ikke spesielt på sykdommen (mulig det var en muskellidelse), men han må jo ha vært atskillig dårligere enn din mann. Og de hadde ikke hatt noen spesielt vanskelig godkjenningsprosess, tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116136-faglig-utvalg-igjen/#findComment-697716
Del på andre sider

Hei

Jeg har nesten vært innom faglig utvalg. Men slapp fordi jeg skaffet en oppdatert og god legeattest som beskrev mitt problem på en skikkelig måte.

Mitt råd er derfor å skaffe en god legeattest om problemet som beskriver hvordan man fungerer og hvordan man vil fungere med et barn eller flere.

Man kan allikevel komme opp i faglig utvalg men da er i allefall "problemet" godt beskrevet. På den måten tror jeg man kan unngå å bruke ekstra tid på at de ber om mer utredning etter et møte i faglig utvalg.

Håper dette var til å forstå. Faglig utvalg er ikke farlig det tar bare ekstra tid. Er min erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116136-faglig-utvalg-igjen/#findComment-697718
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...