Gå til innhold

luft i magen


Gjest en som er litt oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest en som er litt oppgitt

Hei.

Jeg lurer på en ting. Jeg har en datter som er en måned. Om kveldene så skriker hun masse, og er tydelig plaget av luft i magen. hun fiser også masse i løpet av dagen, og det kommer en ganske vond lukt. Det jeg lurer på er hva i alledager skal jeg gjøre. Det sies jo at man skal holde seg unna visse matvarer. Man skal i tillegg holde seg unna matvarer som gir mor luft i magen.Men hva gjør jeg da når jeg får luft i magen av ALT!! Da kan jeg vel ikke forvente at bebisen ikke skal få luft i magen eller?? Uff, jeg blir så frustrert på hennes vegne. Hun har jo tydelig vondt. Håper jeg kan få noen gode råd om hva jeg kan gjøre, for jeg kan jo ikke slutte å spise eller.........?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å kutt ut melkeprodukter (det er mye! ost, smør, margarin, melk...) minst en uke og se om hun blir bedre av det. Det hjelper mye for mange i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenikkel hjelper mot luft i magen, både for mor og barn. Du kan drikke fenikkelte og se om det hjelper både deg og babyen din. Evt, kan du gi et par dråper i melk på flaske. Men vær oppmerksom på at fenikkel kan gi hard mage.

Hvis hun skriker mye kan du også gi et par teskjeer sukkervann (15 gram sukker til 50 ml vann). Gis ved magesmerter og kan gjentas. Kan virke fra 5 minutter og flere timer. Dette virker smertestillende for noen babyer.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som fremdeles er litt oppgitt

Fenikkel hjelper mot luft i magen, både for mor og barn. Du kan drikke fenikkelte og se om det hjelper både deg og babyen din. Evt, kan du gi et par dråper i melk på flaske. Men vær oppmerksom på at fenikkel kan gi hard mage.

Hvis hun skriker mye kan du også gi et par teskjeer sukkervann (15 gram sukker til 50 ml vann). Gis ved magesmerter og kan gjentas. Kan virke fra 5 minutter og flere timer. Dette virker smertestillende for noen babyer.

Lykke til !

Hei.

Må bare legge til at jeg har forsøkt minifom og sukkervann. Skal prøve den teen!

Ønsker flere gode råd :-))

Er det kanskje noen som har god erfaring med kiropraktor?

På forhånd takk

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre en som er gitt oppgitt.

Forstår godt at du blir oppgitt. Det er omtrent ingenting som kan virke mere frustrerende enn å ikke klare å tröste eller ta bort plagene hos sitt eget barn. Jeg går utifra at du har sjekket vektoppgangen og at den er som forventet? I store trekk er det matvarer som kål, bönner, lök som du selv kan få luft i magen av som kan gi barnet plager. Ellers gjelder regelen om å spise /drikke , alt med måte. Light produkter med kunstig sötstoff er det også endel som reagerer på.Drikker du feks 1 liter kaffe om dagen kan dette gi barnet plager. I noen tilfeller reagerer barnet på kumelk og det hjelper å kutte ut all mat med kumelksproteiner. Om dette er aktuelt er det viktig for deg å få kostveiledning vedrörende hvordan du skal få et fullverdig kosthold. Du sier at barnet har mye luft som kommer ut. det er flott at det kommer ut. Svelger hun mye luft under diing? Ved mye melk og kraftig utdrivning kan barnet sluke mye luft. Det kan da hjelpe å melke ut litt för barnet tar brystet slik at trykket på melkemengden minsker. La også barnet gjöre seg ganske ferdig med det ene brystet för du gir det neste om du har mye melk.

Fortsetter problemet så ta kontakt med helsestasjonen for å få en mer personlig veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Må bare legge til at jeg har forsøkt minifom og sukkervann. Skal prøve den teen!

Ønsker flere gode råd :-))

Er det kanskje noen som har god erfaring med kiropraktor?

På forhånd takk

Hilsen

Gutten vår (nå 8 uker) hadde problemer med luftsmerter første par ukene, vi gikk til kiropraktor 3 ganger. Det hjalp etter første gang! Dette er både smertefritt og bivirkningsfritt for babyen og absolutt verdt et forsøk.

Nå reagerer han litt når jeg spiser mat som inneholder melk, det er et vanlig problem så det kan lønne seg å prøve å kutte ut dette. Det er ikke umulig at du får mindre luftplager selv også, viss du ikke har prøvd det før.

Hilsen mums.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...