Gjest tips fra meg Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Stek en pakke kjøttdeig. Lag brun saus. Ha kjøttdeigen i sausen. Ha til potetmos. Kjempegodt! Svigermor i Danmark lager det, og jeg laget det i helga. Særlig barna (og mannen...) er glade i det! Det høres kanskje litt merkelig ut, men smak. Raskt og lage også. 0 Siter
Tornerose Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Ingen grønnsaker? Ingen krydder? Høres ganske kjedelig ut egentlig.... 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Nei, det ble for vanskelig for meg.... 0 Siter
Gjest Barnemat Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Ingen grønnsaker? Ingen krydder? Høres ganske kjedelig ut egentlig.... Det blir vel ganske så tørt når potetstappen har trukket til seg all sausen? Nei Fysj!!! 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 *grøss* Høretes helt jævlig ut! Tror ikke ejg prøver det.. men smaker er som baken! ; ) 0 Siter
fresja Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Kan vel ta oppi en pakke lakskausblanding eller andre grønnsaker? 0 Siter
serendipity Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 *grøss* Høretes helt jævlig ut! Tror ikke ejg prøver det.. men smaker er som baken! ; ) Frisk og rask igjen?? Hold deg unna tomatketschup da, he he??? Hvordan går det med Elveblesten, ble det raskt borte igjen? 0 Siter
Gjest tips fra meg Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Kan vel ta oppi en pakke lakskausblanding eller andre grønnsaker? Godt med grønnsaker til, ja. 0 Siter
Gjest tips fra meg Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 *grøss* Høretes helt jævlig ut! Tror ikke ejg prøver det.. men smaker er som baken! ; ) Men det er altså veldig godt!!! 0 Siter
Gjest tips fra meg Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Det blir vel ganske så tørt når potetstappen har trukket til seg all sausen? Nei Fysj!!! Det blir ikke tørt nei. Vanlig rett i Danmark. Kalles million bøf. Ikke si noe før dere har smakt! Er godt. Salt og pepper er nok krydder. Grønnsaker til er godt. 0 Siter
amber sun Skrevet 18. august 2003 Skrevet 18. august 2003 Høres ut som en mølje. Hørtes ikke noe godt ut, sorry. 0 Siter
delphina1365380402 Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 lager kjøttstuingen - og krydrer den med det du vil, legger den i ildfast form (altså kjøttdeig/saus), legger potetstappen oppå, strør med revet ost og evt. strøkavring og setter i stekovnen slik at det blir brun skorpe. Dette kalles "shepherd's pai" - og er en vanlig rett i England/Skottland. Opprimmelig var dte nok kun salt og pepper - men bruk gjerne chili, timian rosmarin eller annet som "piff". god appetitt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.