Gå til innhold

NHD?

Gjest november1981

Anbefalte innlegg

Gjest november1981
Skrevet

Jeg har skrevet to tidligere innlegg her om "alle mine problemer" og ønsker nå svar fra deg!!

(det ene var"NHD eller andre" postlagt (2003.08.04 06:29),

Det 2. "Er det noe galt" postlagt (2003.07.20 03:18)

Får kanskje mer forståelse for "alt" da...

Jeg skjønner jo at NOE ikke er som det skal,men...

Hva gjør jeg...?

Jeg er ei jente på 21 som i flere år har vært svært aggressiv...da jeg gikk på skolen sa legen at dette var sånn tenåringer i puberteten kunne være. Var skikkelig kvass mot min mor, og etter sånne utbrudd angret jeg selvfølgelig og gikk på rommet mitt og gråt... Klarte ikke ha noe særlig kontroll over sinnet mitt. Nå har jeg bodd hjemmefra i 3 år, har en sønn på to år og en "problematisk" samboer... (samboer har ADHD og fungerer ikke i det hele tatt!

Jeg prøver å hjelpe samboer, men klarer snart ikke mer!av noe!)

Nå sliter jeg mer enn noen gang med sinnet mitt...ble jo enda verre etter fødselen! Jeg trodde ting kunne endre seg, og bli bedre, det var det jeg ble fortalt- kort tid etter fødsel. Men nå er det gått to år og ting er i alle fall ikke blitt bedre!

Jeg er redd det klikker for meg snart... For ca.5 år siden gjorde jeg noe som virkelig satte ett støkk i meg... Søster`n min hadde alltid "fyrt meg opp"-gjort meg skikkelig irritert. Jeg var tilfeldigvis på kjøkkenet og tok fram en kniv...Jeg truet henne... Jeg vet rett og slett ikke hva som hadde skjedd om ikke broren vår hadde kommet henne til unnsetning. Jeg stakk av- var borte hele den kvelden og natta. Jeg var redd, flau... ja i det hele tatt... Nå er jeg redd for at noe skal skje igjen...Jeg vil jo ikke det, men klarer ikke styre meg når det først starter!! Jeg blir redd meg selv til tider!!

Tenk om jeg skulle få gjort barnet mitt noe!!!

JEG TRENGER HJELP!!!

Men Hva? Hvor? Når?

Please svar meg...!

Gjest Stjernemor
Skrevet

Tror NHD bare kommer til å si at du må kontakte hjelpeapparatet. Det er jo helt tydelig at du trenger mer hjelp enn det NHD kan gi ved å skrive noen linjer her! Be fastlegen søke time hos en psykiater for deg. Når du har barn er det viktigere enn noen gang! NHD kan ikke si noe mer enn det han heller. Du VET jo selv at dette ikke er helt slik det skal være,ikke sant?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det du kan og bør gjøre er følgende:

Du bør oppsøke fastlegen din for å få en henvisning til en psykiatrisk poliklinikk. Der vil det bli gjort en diagnostisk utredning for å finne ut hva ditt sinne bunner i. Ut fra denne utredningen vil en finne en behandling for å redusere og mestre sinne ditt.

Gjest november1981
Skrevet

Det du kan og bør gjøre er følgende:

Du bør oppsøke fastlegen din for å få en henvisning til en psykiatrisk poliklinikk. Der vil det bli gjort en diagnostisk utredning for å finne ut hva ditt sinne bunner i. Ut fra denne utredningen vil en finne en behandling for å redusere og mestre sinne ditt.

Tusen takk for svar :)

Fastlegen min er av den typen "alt ordner seg selv... bare ta tiden til hjelp..." Kanskje jeg burde funnet en annen lege...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...