Gå til innhold

søvnløs

Gjest søvnløs i natten

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs i natten
Skrevet

Hei alle sammen.....

Nå tror jeg snart at jeg bryter sammen her, og må bare tømme meg litt. Klokka er nå 03,34, og jeg har enda ikke sovnet, skal opp kl 0700 så det er på tide.

Helt siden jeg var liten gutt har jejg hatt problemer med å få sove. Jeg har sett mine kjærerster legge seg ned, og sovne etter 3 minutter, slikt at aldri skjedd meg. Jeg var et mobbe offer på barne/u skolen, og har alltid vært av den nærvøse typen. Jeg har alltid vært på alerten, aldri egentlig slappet helt av, tankene flyr, og angsten sitter i brystet og suger energi ut av meg...så over til problemet....

Nå har dette problemet økt og økt over en langre periode, og jeg innser at jeg vil bli en zombie om jeg ikke finner ut av dette. Problemet er at jeg på en måte ikke vet hva problemet er. Det er sjelden jeg føler at jeg virkelig slapper helt av, og jeg klarer aldri ligge stille. Jeg må alltid "riste" på en kroppsdel eller to, må liksom bruke energi. Helt siden barneårene har jeg hatt en tendens til å riste hodet frem og tilbake, med anskitet ned i puta,....

Jeg har vært hos lege, og fått beskjed om at kropen min er i fysisk bra form, så det må være psyksisk, Jeg føler meg ærlig talt i topp form nå, i voksen alder(26), og har egentlig hatt det veldig bra siden jeg begynte på VGS. Problemet er bare at kroppen føles nærvøs og angstfull, selv om hodet mitt har det bra...

Alt jeg ønsker meg er å bli trøtt, kunne slappe av og sovne avslappet hver kveld, sukk...

Skrevet

Jeg er like gammel som deg, veit akkuart hvordan du har det. Jeg også sliter noe jævlig med soving pga uro - og det trenger ikke en gang være negativ uro.

I "natt" sovna jeg vel halv åtte på morrakvisten (er student og trenger ikke alltid stå opp tidlig, men likvel). Jeg vil anbefale deg å be legen skrive ut noe sovemedsin som ikke er vanedannende, det skal i hvert fall jeg gjøre. Meditasjon og yoga kan også være bra, men en må da holde på med det jevnlig over tid.

Skrevet

få et preparat for innsovning,evt noe beroligende som får deg til å slappe av. Hvis du aldri sover ordentlig, kan du pådra deg depresjon på sikt. I drømmene bearbeider du nemlig dagens inntrykk og følelser, og det krever at du har sammenhengende søvn for å få REM-søvn da du drømmer.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...